Avatar billede tralala016 Nybegynder
10. december 2006 - 18:51 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

hvad er keylogger??

hej... jeg er ikke lige det store computer geni..
men jeg har haft en del virus på det sidste.. men kom endelig af med dem da jeg downloadede kaspersky virusprogram...

men nu popper den hele tiden op og skiver noget med keylogger...

er det er der vil være sød og forklare mig hvad det er for noget, for jeg ander det virkelig ikke..

mvh
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. december 2006 - 18:54 #1
Avatar billede kalp Novice
10. december 2006 - 18:54 #2
et program som opsnapper alt hvad der bliver tastet på din pc... evt. sendt viderer til 2 part uden du ved det.
Avatar billede tralala016 Nybegynder
10. december 2006 - 18:59 #3
hvordan får jeg det så væk... for når jeg scanner siger kaspersky at der ikk er noget...
Avatar billede kalp Novice
10. december 2006 - 19:09 #4
Til at starte med kunne du forsøge dig med en trojan hunter..

http://www.bestsoftware4download.com/software/k-trojan-t-free-trojanhunter-download-xkfvfeqi.html

og du skal nok scanne i fejlsikret tilstand.. sker der ikke noget skal det fjernes manuelt.
Avatar billede tralala016 Nybegynder
10. december 2006 - 19:21 #5
hvordan scanner man i fejlsikret tilstand :-S
Avatar billede fromsej Praktikant
10. december 2006 - 20:09 #6
Jeg har lige haft "fornøjelsen" af en sådan satan.
En maskine, hvor exmanden havde installeret en keylogger, der videresendte loggene til hans mailadresse, den var selvfølgelig skjult på ægte amatørvis, men en HJT log viste den, så havde jeg noget at gå efter.
Jeg fandt hurtigt mappen og exefilen, men kunne ikke komme ind, da der var kode på.
"Geniet" havde bare lige glemt EN lille detalje, da han afprøvede programmet, lavede det selvfølgelig en log, denne log var ikke slettet, eller videresendt, så den åbnede jeg bare og fandt kodeordet.
Da jeg var færdig med at grine (tog ca. ½ time), blev der lavet diverse skærmdumps som beviser, exkonen har efterfølgende anmeldt ham, så lad os se hvad det udvikler sig til.
Nok om det.

Følg vejledningen i denne artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede tralala016 Nybegynder
10. december 2006 - 20:53 #7
kan man kun få en keylogger hves en har *installeret* en eller kan man også bare være tilfældigt man får den?
Avatar billede fromsej Praktikant
10. december 2006 - 20:57 #8
Den kan komme ind mange steder fra, det hyppigste sted er via fildeling, men pornosider og cracksider kan også gøre det.
Avatar billede tralala016 Nybegynder
10. december 2006 - 21:03 #9
oky... men nu er jeg lige i gang med det du sendte til mig før.... men det er godt nok kompliceret for mig... jeg er bestemt ikke et computer geni.. hehe
Avatar billede fromsej Praktikant
10. december 2006 - 21:08 #10
Bare tag det skridt for skridt.*S*
Avatar billede tralala016 Nybegynder
10. december 2006 - 21:39 #11
et problem.. jeg kan ikke åbne superantispyware mens jeg kører i fejlsikret tilstand!
10. december 2006 - 21:41 #12
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.1go.dk/

Her er lidt mere om dette [Keylogger] -> http://www.spywareinfo.dk/#/htm/trojanske_heste.htm

(Fromsej skal nok hjælpe dig pænt på vej - flink fyr *SS* )
Avatar billede fromsej Praktikant
10. december 2006 - 21:41 #13
Så spring den over i første omgang.
Avatar billede tralala016 Nybegynder
10. december 2006 - 21:52 #14
nu hat jeg scannet med dr. web... men keylogger er der stadig...,, kan jeg starte forfra, men bare ikk i fejlsikret
Avatar billede fromsej Praktikant
10. december 2006 - 21:59 #15
Kør Hijackthis som beskrevet, så tager vi den derfra.
Avatar billede tralala016 Nybegynder
10. december 2006 - 23:54 #16
så lykkedes det.. men stadig ikk med superantispyware..

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:51:24, on 10-12-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.komogvind.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD08] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\{33D6CC28-9F75-4d1b-A11D-98895B3A3729}\hphupd08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPBootOp] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Boot Optimizer\HPBootOp.exe" /run
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] "C:\Windows\Creator\Remind_XP.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O16 - DPF: {0EB0E74A-2A76-4AB3-A7FB-9BD8C29F7F75} (CKAVWebScan Object) - http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/kavwebscan_unicode.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DC75FEF6-165D-4D25-A518-C8C4BDA7BAA6} (CPlayFirstDinerDashControl Object) - http://hotbar.oberon-media.com/online/online2/diner_dash/DinerDash.1.0.0.80.cab
O20 - AppInit_DLLs: "C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1.0\adialhk.dll"
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: klogon - C:\WINDOWS\system32\klogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Kaspersky Internet Security 6.0 (AVP) - Unknown owner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe" -r (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
Avatar billede tralala016 Nybegynder
10. december 2006 - 23:57 #17
og så er der også lige den fra dr. web
hbtWallpaper.dll;C:\Programmer\HbTools\Bin\4.8.0.0;Adware.Hotbar;Renamed.;
Cml.exe;C:\Programmer\HbTools\Bin\4.8.2.0;Adware.Hotbar;Renamed.;
HbtCoreSrv.dll;C:\Programmer\HbTools\Bin\4.8.2.0;Adware.Hotbar;Renamed.;
HbtGuard.exe;C:\Programmer\HbTools\Bin\4.8.2.0;Adware.Hotbar;Renamed.;
HbtSrv.exe;C:\Programmer\HbTools\Bin\4.8.2.0;Adware.Hotbar;Renamed.;
HbtToolbar.dll;C:\Programmer\HbTools\Bin\4.8.2.0;Adware.Hotbar;Renamed.;
HbtWallpaper.dll;C:\Programmer\HbTools\Bin\4.8.2.0;Adware.Hotbar;Renamed.;
HBTV.exe;C:\Programmer\HbTools\HBTV;Adware.Hotbar;Renamed.;
hbtvhelper.dll;C:\Programmer\HbTools\HBTV;Adware.Hotbar;Renamed.;
A0003454.dll;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP22;Adware.SpywareStorm;Renamed.;
A0004650.dll;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP27;Adware.Hotbar;Renamed.;
A0004651.exe;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP27;Adware.Hotbar;Renamed.;
A0004652.dll;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP27;Adware.Hotbar;Renamed.;
A0004653.exe;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP27;Adware.Hotbar;Renamed.;
A0004654.exe;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP27;Adware.Hotbar;Renamed.;
A0004655.dll;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP27;Adware.Hotbar;Renamed.;
A0004656.dll;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP27;Adware.Hotbar;Renamed.;
A0004657.exe;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP27;Adware.Hotbar;Renamed.;
A0004658.dll;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP27;Adware.Hotbar;Renamed.;
A0000431.exe;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP4;Win32.HLLP.Sector;Cured.;
A0000431.exe;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP4;Trojan.MulDrop.3338;Deleted.;
A0002475.exe;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP5;Trojan.DownLoader.10963;Deleted.;
A0002476.dll;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP5;Adware.Hotbar;Renamed.;
A0002487.exe;C:\System Volume Information\_restore{1BE136E6-1AD8-4129-9795-03F31A6B88D5}\RP6;Adware.Hotbar;Renamed.;
Avatar billede tralala016 Nybegynder
11. december 2006 - 00:22 #18
også har jeg denne her fra anti spyeare... men scannede da den ikke var i fejlsikret tilstand

SUPERAntiSpyware Scan Log
Generated 12/11/2006 at 00:19 AM

Application Version : 3.3.1020

Core Rules Database Version : 3144
Trace Rules Database Version: 1160

Scan type      : Complete Scan
Total Scan Time : 00:09:28

Memory items scanned      : 378
Memory threats detected  : 0
Registry items scanned    : 5152
Registry threats detected : 9
File items scanned        : 8448
File threats detected    : 67

Adware.Tracking Cookie
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@clickbank[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@tacoda[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@adopt.hotbar[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@msnaccountservices.112.2o7[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@1071214352[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@www.bannercamp[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@adopt.euroclick[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@hitbox[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@statcounter[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@adtech[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@2o7[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@cgi-bin[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@local[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@goclick[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@tribalfusion[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@ehg-superwarehouse.hitbox[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@1070791529[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@image.masterstats[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@pacificpoker[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@web-stat[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@tracker.myspacemaps[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@mb[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@ad.ofir[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@cts.metricsdirect[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@upspiral[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@ad.yieldmanager[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@doubleclick[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@as1.falkag[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@kanoodle[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@track.adform[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@perf.overture[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@casalemedia[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@as-us.falkag[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@ad[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@clickauditor[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@partypoker[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@indextools[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@1066314892[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@ehg-wmc.hitbox[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@1070927559[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@partygaming.122.2o7[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@mediaplex[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@tracking.notabenestats[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@adbrite[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@ilead.itrack[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@ehg-avaya.hitbox[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@adserver.banneradministration[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@new-pcp[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@atdmt[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@ads.ssl.jubii[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@msnportal.112.2o7[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@stats1.reliablestats[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@ads.arto[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@1068179985[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@fastclick[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@advertising[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@tradedoubler[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@www.burstnet[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@ad1.emediate[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@atwola[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@click.cashengines[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@toplist[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@www.bannercamp[3].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@1067514207[1].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@serving-sys[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@hotbar[2].txt
    C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Cookies\hp_ejer@ehg-gmi.hitbox[2].txt

Trojan.Error Safe Free
    HKLM\Software\Error Safe Free
    HKLM\Software\Error Safe Free#EulUERSK_0001_N91M2407

Adware.Zango Toolbar/Hb
    HKCR\CLSID\{1E0004EC-5DF0-48C7-A8F0-FBB0488A3D94}
    HKCR\CLSID\{1E0004EC-5DF0-48C7-A8F0-FBB0488A3D94}\InprocServer32
    HKCR\CLSID\{1E0004EC-5DF0-48C7-A8F0-FBB0488A3D94}\InprocServer32#ThreadingModel
    HKCR\CLSID\{1E0004EC-5DF0-48C7-A8F0-FBB0488A3D94}\ProgID
    HKCR\CLSID\{1E0004EC-5DF0-48C7-A8F0-FBB0488A3D94}\Programmable
    HKCR\CLSID\{1E0004EC-5DF0-48C7-A8F0-FBB0488A3D94}\TypeLib
    HKCR\CLSID\{1E0004EC-5DF0-48C7-A8F0-FBB0488A3D94}\VersionIndependentProgID
Avatar billede fromsej Praktikant
11. december 2006 - 15:59 #19
Afinstaller Bearshare, prøv om du kan gætte hvorfor.
BINGO der kommer skidtet fra.

Når det er gjort, genstart og kom med en frisk hijackthislog, denne gang fra normal tilstand.
Avatar billede tralala016 Nybegynder
11. december 2006 - 21:17 #20
vidste ikke bearshare var slemt... tror enda det var mi bror der andbefalede det... dumme ham GG

såå spændende at se om det er blevet bedre...

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:13:46, on 11-12-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Boot Optimizer\HPBootOp.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
c:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.komogvind.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD08] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\{33D6CC28-9F75-4d1b-A11D-98895B3A3729}\hphupd08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPBootOp] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Boot Optimizer\HPBootOp.exe" /run
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] "C:\Windows\Creator\Remind_XP.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Anti-Banner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\ie_banner_deny.htm
O16 - DPF: {0EB0E74A-2A76-4AB3-A7FB-9BD8C29F7F75} (CKAVWebScan Object) - http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/kavwebscan_unicode.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DC75FEF6-165D-4D25-A518-C8C4BDA7BAA6} (CPlayFirstDinerDashControl Object) - http://hotbar.oberon-media.com/online/online2/diner_dash/DinerDash.1.0.0.80.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: "C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1.0\adialhk.dll"
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: klogon - C:\WINDOWS\system32\klogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Kaspersky Internet Security 6.0 (AVP) - Unknown owner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe" -r (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
11. december 2006 - 21:32 #21
Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find nedenstående [blue]Tjenester [/blue] stop dem hvis de kører, højreklik på dem, klik på Egenskaber og vælg Starttype Deaktiveret.
Det skal du gøre enkeltvis.

Automatisk LiveUpdate-planlægning
LiveUpdate - Symantec Corporation
---------------------------------------
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet længere nede.

O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {DC75FEF6-165D-4D25-A518-C8C4BDA7BAA6} (CPlayFirstDinerDashControl Object) - http://hotbar.oberon-media.com/online/online2/diner_dash/DinerDash.1.0.0.80.cab

---------------------------------------
Sletning af \mapper\ og filer:
Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"
Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\Programmer\BearShare\
C:\Programmer\Symantec\
Filer:
Ingen
---------------------------------------
Genstart normalt og kom med en frisk Hijackthislog.

Jeg kan ikke se nogen keylogger, men skift din bankkode for en sikkerheds skyld.
Fortæl hvor Kaspersky finder den keylogger og hvad den hedder.
Avatar billede tralala016 Nybegynder
11. december 2006 - 22:38 #22
her er den så...

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:35:18, on 11-12-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
c:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.komogvind.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=63&bd=PAVILION&pf=desktop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD08] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\{33D6CC28-9F75-4d1b-A11D-98895B3A3729}\hphupd08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPBootOp] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Boot Optimizer\HPBootOp.exe" /run
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] "C:\Windows\Creator\Remind_XP.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPwuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Anti-Banner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\ie_banner_deny.htm
O16 - DPF: {0EB0E74A-2A76-4AB3-A7FB-9BD8C29F7F75} (CKAVWebScan Object) - http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/kavwebscan_unicode.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: "C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1.0\adialhk.dll"
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: klogon - C:\WINDOWS\system32\klogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Kaspersky Internet Security 6.0 (AVP) - Unknown owner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 6.0\avp.exe" -r (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

men nu kender jeg ikke kaspersky så godt.. hvor ser jeg det henne??

men når den popper op står der:

proactive defense warning

suspicious action:
keylogger.

running module:
/driver/Ps2

action:

keylogger detected... process is trying to redirect keyboard input..

og det eneste jeg kan trykke er Allow??!!
Avatar billede tralala016 Nybegynder
11. december 2006 - 23:22 #23
undskyld jeg havde gang i to... men fik ikk svar på den ene så prøvede den ande... har aldrig været herinde før, så vidste egentlig ikk om man overhovedet fik svar, for nogen steder bliver man bare ignoreret..

undskylder mange gange, skal ikke ske igen..
og nu er den anden tråd lukket
Avatar billede fromsej Praktikant
12. december 2006 - 17:19 #24
Åbn Kaspersky ved at klikke på ikonet ovre ved uret.
Klik på Detaljer nede i venstre hjørne af Kasperskyvinduet.
Så kan du se oplysningerne under fanebladet Opdaget.

Når du har gjort det, så upload filen hos Jotti: http://virusscan.jotti.org/
Se her hvordan: http://fromsej.dk/Vejledninger/billman/jotti.html

Det med at oprette spørgsmålet to steder, det er både og, du kan risikere modsatrettede vejledninger, der forvirrer mere end det gavner, men fred være med det nu.
Avatar billede tralala016 Nybegynder
12. december 2006 - 22:26 #25
hmm kan slet ikk finde ud af det program... kan du anbefale noget der virker og er gratis, sån så jeg er HELT dækket for virus!
12. december 2006 - 23:08 #26
... der er kun EN metode til at dække sig helt ind: Afmontér stikket til internettet HELT og brug det aldrig mere!!!
Men bliver nok lidt kedeligt i længden...
Avatar billede tralala016 Nybegynder
12. december 2006 - 23:34 #27
nej det er rigtigt... men jeg har kun det her kaspersky i 30 dage, så jeg skal jo have noget anden alligevel, og i ved jo nok hvad der virker og ikke virker..
13. december 2006 - 00:00 #28
(Kommer til sidst i <Fromsej>'s tale -> http://www.spywareinfo.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm )
Avatar billede tralala016 Nybegynder
13. december 2006 - 01:04 #29
oky har lige været inde og lure.... kan i så ikke lige skrive hvad for slags programmer jeg skal bruge.. F.eks det der mod spyware og osv.. bare lige list dem op engang, så skal jeg nok finde det bedste jeg kan GG
Avatar billede fromsej Praktikant
13. december 2006 - 17:15 #30
Fik du fundet og scannet filen?

Hvis du ikke vil betale hvad Kaspersky koster, så vil jeg anbefale AVG eller Avast.
Kombineret med Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper, så bliver det ikke meget bedre uden at betale for det.
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Avatar billede tralala016 Nybegynder
13. december 2006 - 18:12 #31
ja fik fundet og scannet den. den fandt godt nok ikke noget, men hvad mon så det vil sige når den skriver det der på engelsk, spm jeg skrev lægere oppe!!
Avatar billede fromsej Praktikant
13. december 2006 - 18:59 #32
Det betyder at filen sender tastaturtryk et andet sted hen, men når Jotti siger god for den, er der intet at bekymre sig om, filen må være en driver eller lign.
Har du trådløst tastatur, eller et andet lidt mere avanceret end et standard?

Du kan få Kaspersky til at springe filen over, se her hvordan:
http://fromsej.dk/Vejledninger/html/kas.html

Du skal selvfølgelig bruge det til Ps2 filen.
Avatar billede tralala016 Nybegynder
13. december 2006 - 19:15 #33
nej jeg har ikke trådløst eller noget..

men jeg tror faktisk jeg har styr på det meste nu
Avatar billede fromsej Praktikant
13. december 2006 - 20:54 #34
Det lyder godt, så kan du lige markere mit navn i boksen og klikke på Accepter, så er spørgsmålet afsluttet rigtigt.
Avatar billede tralala016 Nybegynder
13. december 2006 - 22:45 #35
men bliver mit spørgsmål herinde så jeg lige kan gå ind og kigge på det når kaspersky udløber, så jeg ved jvad jeg ellers skal downloade!!
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2006 - 18:41 #36
Tak for point. :-)

Ja, dit spørgsmål bliver ikke slettet.