Avatar billede iimicrosoftii Nybegynder
09. december 2006 - 15:37 Der er 9 kommentarer

Grafikkort m. TV-Out til fra PC til TV

hej

Kan dette kort bruges hvis jeg ønsker at anvende Dell Tv som monitor for PCéren ?

GeCube Ati 9250L 128Mb

Radeon 9250L
Max Resolution:2048x1536 16.7M
Memory: 128MB DDR-RAM
Chip: Powered By ATI Radeon 9250
RAMDAC: MHz
Menory Bus:
Core Clock:
Type: AGP x4/x8
Connector: 15pin D-sub / S/HDTV-Out / DVI
Producent varekode: GC-R9250L-C3H

Har VGA-HH-10 * VGA (SVGA) kabel han/han.

_________________________

Min PC`er:

Dell dimension 5000

Intel pentium 4 Processor 520 With HT

2.8GHz, 1MB L2 cache, 800MHZ FSB

windows XP home edition

512MB dual Channel DDR2 RAM

80GB Hard Drive (7200RPM)

17" Colour Monitor

48x CD-RW/DVD Combo Drive

Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family
_____________

Gerne forslag til andet valg af Grafikkort. Kan Gainward GeForce 6800GS - PCI E - 512 MB også bruges ????
Avatar billede heg Nybegynder
09. december 2006 - 17:36 #1
Så vidt jeg ved er tv'et ligeglad med hvilket grafikkort du har. så længe der er tv-out på kortet og de rigtige stik så fungerer det. dit tv bliver jo monitor for din pc
Avatar billede iimicrosoftii Nybegynder
10. december 2006 - 00:10 #2
Sådan forstår jeg egentlig også at der er: frit valg på alle hylder: Mærke, pris, kvalitet og antal funktioner kortet kan varierer.

Eneste betingelse er styresystemet : Enten Windows 2000 eller XP.

Tak for svar alligevel. Altid rart at tale med en Expert.
Avatar billede iimicrosoftii Nybegynder
10. december 2006 - 00:12 #3
Finder et passende på http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp.
Avatar billede iimicrosoftii Nybegynder
10. december 2006 - 02:10 #4
ok
Avatar billede heg Nybegynder
10. december 2006 - 06:32 #5
jeg kan sagtens undvære dine point, men hvis du kunne bruge mine kommentarer som svar og ved nye spørgsmål vil anvende den samme taktik: at give dig selv pointene igen - så tror jeg at du vil opleve at det kan blive svært at få hjælp herinde
god jul
Avatar billede iimicrosoftii Nybegynder
10. december 2006 - 09:20 #6
.......også kun teknisk uheld at jeg tildelte mig selv pointene. Jeg kan oprette et nyt spørgsmål til 100 p. tilfreds ?
m.v.h.
"ny herinde"
Avatar billede iimicrosoftii Nybegynder
10. december 2006 - 11:26 #7
ps.

Svaret fra heg var desværre heller ikke helt rigtigt.

Grænsefladetype for Dell Dimension er altid : PCI Express x16.

Ikke AGP port(Accelerated Graphics Port).

Sååå,...."tv'et er ligeglad med hvilket grafikkort du har", svarer du. Men det er PC`eren ikke.

For nærmere interesse kan læses debatten:

http://www.spilpriser.dk/community/forum/Thread.asp?id=91326&page=1

God jul.
Avatar billede heg Nybegynder
10. december 2006 - 12:31 #8
Glem pointene. Dit spørgsmål gik ud på om et Dell Tv kunne anvendes som monitor. Min kommentar var rigtig: tv'et er ligeglad hvilket grafikkort du anvender bare stikkene passer sammen. Du beskriver din pc og jeg må gå ud fra at den allerede har et kort installeret (er ikke meget værd uden), og spørger derefter om Geforce 6800GS kan bruges. Hvis du vidste at der kun kan anvedes PCIE i din komp hvad var så meningen med at spørge om GECube med agp kan anvendes ?
Avatar billede iimicrosoftii Nybegynder
10. december 2006 - 13:00 #9
hejsa

Sådan som mit spørgsmål er formuleret har du slet ikke fortjent point.

Selvfølgelig ved jeg at Dell TV kan anvendes som monitor, men forudsat rigtigt valg af kort, naturligvis. Spurgte på et konkret.

Det korte af det lange er, at mit spørgsmål øverst oppe lyder:

Kan d e t t e kort bruges: GeCube Ati 9250L 128Mb. Svaret er NEJ.

Forstår ikke hvorfor/hvordan du "må gå ud fra at den a l l e r e de har et kort installeret".

Gentager mit spørgsmål: Kan dette kort bruges: GeCube Ati 9250L 128Mb. Svaret er NEJ. Kortet er af typen: Type: AGP x4/x8.  Grænsefladetype for Dell Dimension 5000 er altid : PCI Express x16.

Så nytter det jo ikke meget med de rigtige stik, vel ?

Og til dit sidste punkt: Fandt hurtigere opl. selv end ved at spørge. Meningen med at spørge, var blot at få svar - og evt. et bedre kvalificeret - f ø r jeg selv fandt svar.

Når jeg i første omgang syntes at du gerne måtte få point, hænger det ikke sammen med at besvarelsen er rigtig eller rigtig opfattet og forstået.

Pointene interesserer mig kke; men siden du gjorde dig anstrængelser for at prøve at svare, synes jeg at jeg ville være i gavmildt, julehumør, he, he.

Så læs dog spørgsmålene ordenligt en anden god gang. Tidsspille med dig.