Avatar billede krogh-larsen Nybegynder
08. december 2006 - 21:41 Der er 3 kommentarer

Bærbar

Hejsa!

Jeg skal i forbindelse med mit studie ud og investere i en bærbar. Jeg har i denne uge, set i det nye Kvickley (ville ellers aldrig købe eletronik der), men de har en bærbar der ser nogenlunde fornuftig ud. Det vil jeg så gerne have jeres mening om. Det er en Acer 5051 med en turion MK36 2,0 GHz (hvordan er den processor kontra centrino). Ellers har den 1024 mb ram og 120 GB hdd. delt grafik - men det er ok (spiller ikke....)...

Hjælp!
Avatar billede nidyahou Praktikant
08. december 2006 - 22:31 #1
Det kommer self. an på så meget. der findes mange typer ram SD/DDR/DDR2 PCxxx og det samme med hdd'en er det 5400 rpm eller 7200 rpm? Men jeg vil sige, uden at kende prisen at det lyder som en solid pc. den delte grafik kunne jeg personligt ikke finde mig i, men da du jo ikke spiller kan du nok være flintrende ligeglad. Du skal skrive en røvfuld ph.d'er for at kunne udfylde 120 GB, flere end du har tid til i dit liv.  og med 1 gb ram er den også godt klædt på til alt hvad du kan finde åp at bruge den til.

Det kan være interessant for dig - hvis du vil på nettet - at se hvilket netkort den har. Problemet med tilbuds pc'er er at der som ofte er nogle flaskehalse - hyppigst grafikkortet (men det er jo ikke ngoet problem for dig) - den er ikke langt fra en high end bærbar.
Avatar billede skint Nybegynder
08. december 2006 - 22:52 #2
Jeg ville klart anbefale den her som studiebærbar:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=220384

Har selv lige købt samme model blot med 80 gb men går ud fra det er den eneste forskel (den er imidlertid steget siden jeg købte den, og koster nu 500 kr mere end den model jeg linker til). Synes det er lækkert med en 12 tommer og den lave vægt hvilket gør den noget nemmere at have med på uni. Synes desuden ikke den lille skærm er et problem. Kan sagtens arbejde lang tid på den. Desuden kan batteritiden presses op på 4 timer hvilket er ret nice :) Skal også lige nævne kvaliteten af plastikken som er rigtig lækker og ikke 'acer-agtig'.
Man får vist ikke en core duo processor og samme kvalitet andre steder. Synes det er et røverkøb :D
Avatar billede nidyahou Praktikant
09. december 2006 - 00:57 #3
jesus, jeg kunne ikke holde til 12 tommer. så tror jeg da min nakke ville strejke :D