Avatar billede casablanca Seniormester
08. december 2006 - 03:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan finder jeg mine foto raw filer med getdataback

Hvordan indstiller jeg getdataback-programmet til at finde mine cr2-filer (rawfotos). Og hvordan finder jeg disse filer ud fra det færdigsøgte resultat?

Nogen der kan hjælpe ??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 04:34 #1
getdataback kommer jo med et træstruktur præcis som stifinder, så det er jo "bare" at kunne huske hvor ens filer lå gemt, og så gemme den eller de mapper filerne lå i. (dette kræver jo så at getdatabck faktisk har kunne finde filerne)

PS. GDB finder alle typer filer.
Avatar billede casablanca Seniormester
08. december 2006 - 10:57 #2
tak for svaret.
Kender du nogle gode sites, hvor der står mere om programmet?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 11:00 #3
hvad præcist vil du gerne vide ?
Avatar billede casablanca Seniormester
08. december 2006 - 15:56 #4
Jeg kunne godt tænke mig præcist finde ud af, hvordan programmet virker. Jeg har lånt det her af en, da jeg kom til at slette nogle fotos. Men jeg ved ikke, hvordan jeg præcist finder de raw-fotos.
Du skriver, at jeg skal finde dem ligesom jeg finder mine almindelige gemte billeder, men jeg kan ikke se den finder andet end dem jeg har i forvejen.
Jeg kører pc inspector som desværre er sindssyg langsom. Har haft min pc stående tændt i 14 dage nu, og pc-inspector har nået 26% af harddisken. Desværre har jeg lige netop nu blevet nødt til at lave en genstart af min pc af andre årsager og kan nu starte forfra igen. Rigtig fedt :(

Jeg kan se at getdataback er meget hurtigere, men det hjælper jo ikke meget, når jeg ikke kan se, om den i det hele taget finder noget.

PC inspector kan jeg direkte indstille til at lede præcist efter cr2-filer. Det kan jeg åbenbart ikke med getdataback. Pc-inspector kan jeg også indstille, så den smider de fundne filer over i en bestemt mappe. Det kan jeg åbenbart heller ikke med getdataback.

Så alt i alt står jeg helt på bar bund med getdataback. Og det er lidt surt at vide, at jeg kan have min pc kværnende i mindst den næste måneds tid uden at kunne lægge noget nyt på min harddisk.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 17:46 #5
hvorfor kan du ikke se om den finder noget ? (så må GDB da komme med en fejl meddelelse) ellers kommer den da med et eller andet billede over hvad den har fundet.
Avatar billede casablanca Seniormester
09. december 2006 - 01:17 #6
ja, men som du skriver kan jeg ikke huske præcist hvor de mistede fotos er. Og som jeg skriver, så er f.eks. pc-inspector drøn langsomt, men noget mere overskuelig med de genfundne filer.

Så kunne være dejligt, hvis der var et eller andet site, hvor man kunne få en forklaring på, hvor filerne kan findes. Det kan jo ikke passe, at den modsat pc-inspector, ikke finder de slettede fotos.

Men det er nok mig der har et forståelsesproblem over for det mere avancerede getdataback med den noget dårligere brugerflade.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. december 2006 - 01:19 #7
pc inspector kan heller ikek sige hvor de er, men det er muligt den kan finde dem, dog kan man med disk explorer (også fra runtime der har lavet gdb) søge i filerne mener jeg)
Avatar billede casablanca Seniormester
09. december 2006 - 22:02 #8
Brugerfladen er ikke så smart - henvender sig nok mere til folk der har mere forstand på det. De reklamerer selv med at det er et nemt program, men det synes jeg ikke er tilfældet. Jeg har opgivet det og kører så videre med pc-inspector i de uger det nu må tage. Så må den finde de billeder eller lade være.
Avatar billede uffesteenberg Novice
08. januar 2007 - 12:30 #9
Har du prøvet med genskabelsesprogrammer, der er lavet specielt til billeder??