Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
07. december 2006 - 14:45 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hep Har fået stjåle en pc hvor eg har 2 porte åbne i routeren,bag

Har fået stjålet en pc hvor jeg har 2 porte åbne i routeren,bag Skal også lige hve fundet den ip de bruger
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. december 2006 - 14:54 #1
det kan du ikke, 1 der er ingen der siger den bliver sat på netet uden at blive reinstalleret, 2, uden du har noget software installleret på den der rapporterer ip adressen til f.eks en email add. er det umuligt at finde maskinen.
Avatar billede langbein Nybegynder
07. december 2006 - 15:07 #2
Det var ikke så lett å tolke dette spørsmålet. Hva betyr det at det er to åpne porter i routeren bak ? Det er nok en stor sjans for at niels_hansen har rett.

Jeg ville ellers være i stand til å finne min lap, hvis den ble koplet opp til internett med eksisterende programmer på, men dette er jo fordi den har et program som rapporterer ip.

Hvis man bytter eller formaterer hd så vil jo dette være borte.
Avatar billede old-faithful Praktikant
07. december 2006 - 15:08 #3
Det er vist gået lidt hurtigt med at skrive det indlæg, maxmuldjord :-)

Måske vil du uddybe hvad det er du mener.

Maskinens IP-adresse vil normalt ikke kunne findes, medmindre tyven på en eller anden måde giver sin IP tilkende. Hvis han f.eks. logger på din MSN-konto (hvis du har sådan en) vil man med en speciel metode have mulighed for at finde hans IP. Hvis han sender en email fra din emailkonto, vil man i nogle tilfælde kunne læse IP-adressen i mailens header. Hvis vedkommende besøger en hjemmeside el.lign. som f.eks. du kun kender til, vil siden (hvis den logger IP-adresser) kunne fortælle dig hvad tyvens IP-adresse er. Men alt dette vil naturligvis bero på tilfældigheder.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. december 2006 - 15:08 #4
nemlig, man kan (teoretisk) søge på mac adresen, men i praksis vil det ikke fungere.
Avatar billede rask2 Nybegynder
07. december 2006 - 15:20 #5
Hvilken software kan anvendes til rapportere ip-adressen til en email?

og hvordan fungerer dette? skal man requeste at få den sendt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2006 - 15:27 #6
En mac-adresse passerer ikke forbi en router, og vil derfor ikke kunne bruges til at finde maskinen.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. december 2006 - 15:29 #7
og derfor skrev jeg også teoretisk ;)
Avatar billede old-faithful Praktikant
07. december 2006 - 15:49 #8
Det jeg mente med email er, at:

a) hvis enten tyven benytter din mail til at sende en email til dig eller nogen du kender, kan man i nogle tilfælde (særligt når der ikke er tale om gratis, webbaserede tjenester som hotmail) se afsenderens IP-adresse ved at kigge i mailens header.

b) hvis vedkommende har fået adgang til din mailadresse, kan du prøve at sende en mail som logger hans IP, evt. ved at få ham til at klikke på et link i mailen som fører til en hjemmeside der logger hans IP-adresse. Indholdet i mailen skulle naturligvis være interessant nok, til at tyven gider kigge.
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
12. december 2006 - 16:08 #9
jeg er ret sikker på at jeg har ip adressen men hvad gør jeg så? Der er to porte åbne i routeren men det ved tyven skikert ikke
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. december 2006 - 16:31 #10
Hvis du har tyvens IP-adresse kan du jo give den til politiet (men tjek lige først at det ikke er din egen IP, hvis du ikke er sikker på metoden, f.eks. på http://www.myip.dk/). Politiet kan bruge IP'en til finde frem til adressen.

Hvordan fandt du frem til tyvens IP?

Hvad er det du vil med routeren? Er den også blevet stjålet?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. december 2006 - 18:29 #11
jeg vil også gerne vide hvorfra du har ipen..
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
13. december 2006 - 16:42 #12
Det viser at jeg ikke har ipadressen, det troede jeg at jeg havde så må nok opgive det projekt. Beklager at jeg har spildt jeres tid, hvem vil have points?
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
14. december 2006 - 12:04 #13
Det er tilfældigt med pointfordeling, vil i have flere så sig til
Avatar billede sijmonj Nybegynder
08. november 2007 - 20:37 #14
langbein.. hva for nogen programmer har du som rappoter Ip'en :O?