Avatar billede sommergrafik Nybegynder
22. maj 2001 - 15:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Printerportproblem - hjælp

kan ikke printe fra LPT1, har isat nyt kort m. parall.port til LPT2, virker ikke. Har prøvet med alle mine 3 printere. Regner med at onboard-printerporten må være brændt af men har prøvet næsten alle tricks, både i Bios og Windows. Maskinen siger bl.a. IRQ-problem, men det skulle være løst, ingen konflikter i systemmappen???
Avatar billede jans008 Nybegynder
22. maj 2001 - 15:11 #1
Få en fra en EDB butik til at se på det, det koster ca.300kr .
eller må du prøve at stikke tungen på porten og mærk om der er noget strøm ikke??
Avatar billede digiartist Nybegynder
22. maj 2001 - 15:13 #2
Installeret drivere korrekt?
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
22. maj 2001 - 15:15 #3
Såvidt jeg kan se er drivere etc. ok, prøver lige at checke strømmen, men nok ikke med tungen
Avatar billede digiartist Nybegynder
22. maj 2001 - 15:24 #4
Man kan osse komme ud for at man bør være tålmodig med maskinen.
Prøv at koncenter dig om en af dine printere.
Tilslut den installer og alt det.
Genstart nogle gange og måske finder maskinen efter nogen betænkningstid de der 000 og 111 den skal bruge.
Jeg har en wacom plade. Den er tilsluttet com 1.
Den må jeg være meget tålmodig med, siger jeg dig.
Avatar billede handmade Nybegynder
22. maj 2001 - 15:35 #5
Kabel??
Avatar billede pfp Nybegynder
22. maj 2001 - 15:36 #6
Har du prøvet at tildele et IRQ-nr. i biosen til LPT1?
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
22. maj 2001 - 15:51 #7
Har prøvet med andet kabel, virker uden problemer fra laptop, IRQ er checket i biosen
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
25. maj 2001 - 11:47 #8
Hejsa....
Jeg vil anbefale dig, at gå i BIOS og tjekke at din parallelport er sat til ECP, hvis det er en nyere printer ?
Hvis det er en ædlre model skal den stå til bi-directional...:-)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede jj2 Nybegynder
25. maj 2001 - 19:30 #9
>>sommergrafik

Hvis maskine sige der er IRQ-problemer? -Så kan du roligt regne med at det passer også selvom dine system-mapper er ok i windows.

Fortæl os evt. følgende:

1. -Hvilken type bios har din computer?

2. -Er printerkortet et ISA-kort? -Eller er det PCI?

3. -Hvad hedder bundkortet på din computer?

Håber det vil bidrage til en løsning?

MVH
jj2
Avatar billede sommergrafik Nybegynder
27. juni 2001 - 13:24 #10
til orientering har jeg formatteret maskinen og sat een af USB-portene op til printeren og nu kører den - tak for hjælpen