Avatar billede hr_hopla Nybegynder
06. december 2006 - 13:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvad bruges nu hvor man før brugte ssi?

Jeg vil gerne inkludere noget indhold til min hjemmeside, hvor det samme indhold optræder flere steder - og altså også bliver opdateret alle steder, hvis man ændrer det indhold man startede med.
Jeg prøvede engang at rode med Server Side Include, men jeg har en ide om at dette er lidt uddateret.. Nogen der ved hvad man bruger nu til dags - asp, php?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
06. december 2006 - 13:04 #1
php include kan anvendes.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
06. december 2006 - 13:05 #2
således fungerer den:

<?php include("dinFilHer"); ?>
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
06. december 2006 - 13:06 #3
Du kan også læse en kort introduktion her:

http://webmaster.hephey.dk/guide/56/
Avatar billede old-faithful Praktikant
06. december 2006 - 13:17 #4
Der mange muligheder når man skal lave includes: SSI, PHP, ASP, FrontPage og JavaScript. Jeg har skrevet en artikel her på eksperten, hvis du vil læse mere: http://www.eksperten.dk/artikler/1040

Personligt kan jeg bedst lide PHP includes, men de andre metoder har også sine fordele og ulemper.

// Old-Faithful™
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. januar 2007 - 21:28 #5
Der sker vist ikke mere her. Lukketid?
Avatar billede hr_hopla Nybegynder
26. januar 2007 - 19:09 #6
jep sorry