Avatar billede langbein Nybegynder
04. december 2006 - 22:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Microsoft firewall gateway, isa server eller annet.

Ettersom jeg har kjørt diverse Linux gateway/firewalls i årevis så kunne jeg for show også tenke meg å teste ut Winows i samme rolle.

Tror det finnes 30 eller 60 Dagers demoversjoner av ISA server, slik at dette kanskje kunne være kanskje et alternativ for uttesting.

Finnes det noen form eller variant av gratis firewall gateway software for Windows slik at man for eksempel kan sette opp Win XP som firewall gateway ?

Jeg er klar over at den i prinsipp støtter dette på et vis som default, sliksom den er, men her har man vel ikke mulighet til slike ting som port forwarding, etc ?

Er det noen som kjenner til en eller annen måte å sette opp en Windows XP (Eller Win 2003 server) som en enkel robust firewall gateway ?

Må man sette opp en ISA server eller finnes det noe alternativ dersom man skal kunne forwarde tcp og udp porter til servere inne på lan ?

MVH Langbein
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. december 2006 - 22:37 #1
kerio winroute firewall, til små virksomheder er den imho et bedre valg, kan køre på 2000 og frem, og er utrolig nem at administrere.

Kerio.com kan testes i 30 dage.
Avatar billede langbein Nybegynder
04. december 2006 - 23:05 #2
Takker for forslaget. Keiro ser meget interessant ut. Vil laste den ned for uttesting om litt. Ønsker en best mulig oversikt over mulighetene innefor Windows verden og er derfor på jakt etter flere forslag. Legger på noen fler poeng .. :-)
Avatar billede langbein Nybegynder
04. december 2006 - 23:08 #3
Hmm .. tidliger så kunne man da øke ant poeng .. kan ikke finne den nå ..
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. december 2006 - 23:16 #4
har brugt kWF i et åar år nu, og har aldrig oplevet nogen problemer af nogen som helst slags, så alternativer er for mig ikke interesante ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. december 2006 - 08:06 #5
Der findes 60 dages prøveversioner (som kun virker i 60 dage) at alle MS produkter som bl.a. bruges på deres certificeringskurser. Hvis du mailer mig på kim@bufferzone.dk, så ser jeg om vi ikke har en stående i en af vores MCSE Certificeringsmapper et eller andet sted. Du skal nok være opmærksom på at det kan være en lidt ældre version.