Avatar billede tofte Juniormester
04. december 2006 - 22:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ftp - forbind direkte til mappe via commandline

Hej

Selv om det ikke er et browserproblem prøver jeg alligevel her.

Jeg har behov for at forbinde til en server via en command line ftp client. Normat bruger jeg ftp.exe som følger med windows og så laver jeg et script som kører det ønskede. Problemet er her at jeg har brug for at forbinde direkte til en mappe ftp://ftp.ringring.be/xxtelecom/xxstat. Hvis jeg bruger "open ftp.ringring.be/xxtelecom/xxstat", så skriver ukent vært. Jeg har ikke mulighed for at forbinde til ftp.ringring.be og så skifte mappe, da det er en virtual mappe.

Jeg kan ikke få udbyderen til at gøre noget. Jeg har ikke problem med at få SmartFTP eller den indbyggede ftp client i internet explorer til det.

Men findes der en kommandolinie ftp client som kan det.....

På forhånd tak
Rasmus
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. december 2006 - 23:24 #1
Muligvis ncftp client fra http://ncftpd.com/
Avatar billede tofte Juniormester
05. december 2006 - 09:28 #2
Det er ikke ikke lykkedes mig at forbinde direkte med ncftpd, men det viste sig at den almindelig ftp(også ncftpd) bare kunne skifte til de mapper man ikke kunne se. Så jeg kunne alligevel bladre til den rigtige mappen.

Er det noget med du ikke vil have points. Ellers smid et svar.

Tak for hjælpen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. december 2006 - 09:32 #3
Nu er det ikke ncftpd, som er serveren, du skal bruge, men det mener du nok heller ikke.
Jeg bruger med fornøjelse ncftpget og ncftpput i scripts og bat-filer.
(Og forstår jeg ikke helt præcis hvad du spø'r efter)
Jeg samler ikke på point, tak.
Avatar billede tofte Juniormester
05. december 2006 - 17:15 #4
Hej igen
Det var ncftp jeg brugte. Mit problem bestod såmænd bare i, at jeg skulle skifte til nogle mapper som  man ikke kunne se. Jeg loggede på ftpsitet og fandt en enkelt mappe public. Mappen jeg skulle bruge hed xxtelecom og med cd xxtelecom så havnede jeg i den rigtige mappe selv om man ikke kunne se den med en ls.
Med den indbyggede ftp i explorer kan man forbinde direkte til ftp://ftp.ringring.be/xxtelecom/xxstat uden først at skulle skifte mappe - og det var det jeg søgte.

Nu har jeg fundet en løsning.