Avatar billede ck23 Nybegynder
02. december 2006 - 10:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

designe hjemmeside, men mozilladk findes ikke

Hej

Jeg har i foregårs købt et, at de mange it hæfter til 59 kr., hvor man kan lære at lave hjemmesider efter. Problemet er bare, at efter, at jeg har læst side 15, og kommer til det punkt, hvor der henvises til at gå ind på www.mozilla.dk, så er det ikke muligt. Eksisterer dette program ikke på dansk længere eller ? Er kun interesseret i dette program og det skal være på dansk, når der ved, hvor jeg evt. ellers kan få det???
Avatar billede nyby Nybegynder
02. december 2006 - 10:57 #1
hvad er det for et program?
Avatar billede Kengun Praktikant
02. december 2006 - 11:03 #2
Hva med www.mozilla.com ?
Avatar billede zynzz Praktikant
02. december 2006 - 11:05 #3
Mozilla er en browser, også nærmere kaldt: firefox
Avatar billede zynzz Praktikant
02. december 2006 - 11:06 #4
Avatar billede ck23 Nybegynder
02. december 2006 - 11:14 #5
skal bruge mozilla til at lave hjemmeside med, og der skulle være et (M) mozilla ikon på siden. Det er ikke firefox jeg skal bruge, og det skal være på dansk
Avatar billede double-g Juniormester
02. december 2006 - 11:30 #6
Et godt gæt er at hæftet burde henvise til siden http://www.mozilladanmark.dk/
Avatar billede ck23 Nybegynder
02. december 2006 - 11:47 #7
Ja det var også det jeg kom frem til da jeg googlet efter mozilla, og kom frem til mozilladanmark hjemmesiden. Men der er det heller ikke, der er kun et program, der hedder NVU, som jeg har i forvejen så????
Avatar billede double-g Juniormester
02. december 2006 - 12:57 #8
Nvu er en fejlrettet udgave af Mozilla Editor/Composer, og da MozillaDanmark ikke er en del af den officielle Mozilla organisation, så har de valgt at promovere den fejlrettede med uofficielle version. Den version af Nvu som de linker til på deres hjemmeside er også på dansk med dansk stavekontrol.

Jeg vil tro at du uden de store problemer kan anvende Nvu sammen med dit købte hæfte og skulle der være enkelte ting som er anderledes så kan du finde en vejledning til Nvu her : http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-nvu.html

For nu at gøre forvirringen komplet, så er udviklingen af Nvu tilsyneladende gået i stå, og derfor er det opstået et nyt projekt kaldet Kompozer ( http://www.kompozer.net/ ) som retter en del fejl i den gamle Nvu kode. Rygtet siger at MozillaDanmark i den nærmeste fremtid vil droppe Nvu til fordel for Kompozer.
Avatar billede ck23 Nybegynder
02. december 2006 - 13:04 #9
hej double-g, tak for hjælpen, ikke fordi jeg ikke er tilfreds med svaret, for det er jeg bestemt, men forstår mig ret. Det er lidt ringe at man for 2 dage siden køber et hæfte, som ikke fungerer 100% efter henseende! Nu har jeg ikke nogen erfaring i at lave hjemmesider, så derfor valgte jeg netop at købe dette hæfte, som jeg havde håbet virket problemfrit!
Avatar billede double-g Juniormester
02. december 2006 - 16:09 #10
Jamen så må jeg vel hellere lægge et svar :-)

Jeg vil give dig ret i at det er ufatteligt ringe at hæftet beder dig om at gå til mozilla.dk, da lige nøjagtig den side aldrig har tilhørt hverken den officielle Mozilla organisation eller Mozilla Danmark. (Dog skulle MozillaDanmark folkene for nyligt have truffet aftale med indehaveren, men det er en anden sag.)
Avatar billede ck23 Nybegynder
04. maj 2007 - 18:43 #11
ok
Avatar billede ck23 Nybegynder
04. maj 2007 - 18:43 #12
ok