Avatar billede jpi Mester
02. december 2006 - 00:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Deaktivere knap

Det lyder måske som et ret banalt spørgsmål, men nu har jeg længe ledt efter en property for at kunne deaktivere en knap i Wizard-objektet i VS2005.

Det er FinnishCompleteButtom for Wizard1 der skal deaktiveres, hvis ikke alle felter er korrekt udfyldt.

Nogen der ved hvad den egenskab hedder ?
Avatar billede lasserasch Juniormester
02. december 2006 - 12:54 #1
Hvis det er en alm. button, så hedder den property "Enabled".

F.eks.

Button1.Enabled = false;

/Lasse
Avatar billede jps6kb Novice
02. december 2006 - 21:11 #2
Du skal have nogle valideringskontroller på dine inputkontroller.
Så vil den tjekke det når der klikkes.

Sæt så en ValidationSummary på siden, og beskriv for brugeren, hvad der ikke er udfyldt korrekt.
Avatar billede jpi Mester
04. december 2006 - 15:03 #3
lasserasch > Det er ikke en almindelig button - Det er FinnishCompleteButtom for Wizard1 der skal deaktiveres (wizard1 = wizard i VS2005)

jps6kb > Kender godt valideringsværktøjerne, men det er ikke det spørgsmålet går på... Det er deaktivering af FinnishCompleteButton jeg er ude efter
Avatar billede jps6kb Novice
04. december 2006 - 15:55 #4
Det vil give det samme. ;) Hver knap fungere som en submitknap når du har valideringskontroller på.
Men ellers, kan du på hvert step, vælge at nægte at sende videre til næste step.
Kig evt. på MSDN på Wizard kontrollen. ;)
Avatar billede jpi Mester
05. december 2006 - 16:39 #5
Jeg er godt klar over at jeg kan lade brugeren stå på det step, jeg vil have, men for brugervenlighedensskyld vil jeg gerne have deaktiveret knappen, så man slet ikke kan trykke på den indtil de rigtige data et indtastet.
Avatar billede jpi Mester
09. december 2006 - 20:33 #6
Ingen der har et bud ???
Avatar billede jpi Mester
07. januar 2007 - 11:54 #7
Lukker spm