Avatar billede idiotbarn Nybegynder
01. december 2006 - 23:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Et admin med upload, to sider

Jeg har fået til opgave at lave 2 små sider, som skal have tilhørende admin system. Siderne skal ligge på samme server (der er fuld kontrol over serveren), og jeg vil gerne have begge sider til at køre på samme admin.

Jeg er dog kommet lidt i tvivl om hvorledes jeg strukturere dette bedst.

Da man ikke kan have nested Virtual Directories, er den eneste løsning jeg kan komme på, at have 3 Virtual Dir's:
- Admin
- Site1
- Site2

Når brugeren så uploader filer i admin systemet, vil jeg blive nød til at uploade filerne i Admin, og derefter tilgå filerne med http://www.admin.dk/Site1/Filer/ og Site2/Filer/

Løsningen vil nok fungere fint nok, men af rent ordensmessige grunde (og så er det nemmere at overskue traffik) kunne det være lækkert hvis hver side indeholdte sine egne filer. Det vil dog kræve at jeg fra Admin kan uploade i et andet VD. Så vidt jeg ved kan jeg dette godt lade sig gøre hvis man sætte trust til "High" (ret mig hvis jeg tager fejl).

Jeg er dog ikke sikker på jeg helt har overblik over hvad det betyder at sætte trust level til high i stedet for medium, og det er netop det jeg gerne vil ha jer til at hjælpe med. Så derfor:

1) Er ovenstående struktur en god måde at gøre det på, eller findes der en bedre (er det en dårlig måde at tilgå filerne på den måde?)
2) Hvad har det af negative konsekvenser at sætte trustlevel ned?
Avatar billede thrytter Nybegynder
02. december 2006 - 02:30 #1
Vil lige høre om de 2 Sites har deres eget domæne, eks:

www.site1.dk
www.site2.dk
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
02. december 2006 - 10:50 #2
ja..det har de...der er 3 domæner i alt
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. december 2006 - 12:18 #3
Hvorfor kan du ikke neste dine virtual directories?
Mvh
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
02. december 2006 - 12:46 #4
Jeg forsøgte og kunne ikke få det til at fungere, så gik egentligt ud fra det ikke kunne lade sig gøre, men kan da godt ske at det var en forhastet konklusion?
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. december 2006 - 12:58 #5
Det er der ikke nogle problemer i.
Mvh
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
03. december 2006 - 17:48 #6
hm...det virker lidt dumt at jeg ikke har kunnet få det til at fungere, for du har da ret...det kan godt komme til at virke. Det gør det hele betydeligt nemmere :)

Takker. Ligger du et svar? Jeg ved ikke hvorfor det ikke har virket før...
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
12. april 2007 - 01:45 #7
snepnet?
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. april 2007 - 07:58 #8
Ja ok - kommer her :o)
Mvh
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
13. april 2007 - 12:57 #9
De er jo yderst værdifulde ;)