Avatar billede punnishment Nybegynder
29. november 2006 - 18:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Billig ASP webhotel på windows server

Jeg søger en billig ASP host. Det skal ikke være SUN-ASP som afvikles på linux maskiner, men rigtig ASP på en windows server. Derfor kan jeg ikke bruge: b-one.com, surftown.dk

Mine kriterier er at web hotellet skal være rimelig stabil, billig og understøtte det mest basale.

Jeg skal nemlig have flyttet mit webhotel fra wannafind.dk pga. prisen og mit lave besøgstal (omk. 10-20 om dagen), samt fordi jeg indtil videre ikke har haft behov for noget support, som jeg i realiteten betaler for.

Indtil videre har jeg været ydest tilfreds, og derfor ville det mest oplagte være at flytte til unoeuro.com, men pga. nogle uoverenstemmelser mht. flytningen og deres uprofessinelle håntering af sagen, har jeg ikke lyst til at skifte til unoeuro, og jeg tvivler på at de gidder at hoste mig - da de jo er datterselskaber.

Hvilke andre webhoteller i 9-16 kr klassen kan i anbefale med ovenstående kriterier?

Overvejede danhost, men med flytning af domæne, oprettelses gebyren og da ASP understøttelsen først kommer fra 25kr pakken løber det op over 500kr for det første år, så det er lidt for dyrt.
Avatar billede helmet Nybegynder
29. november 2006 - 19:01 #1
Hvad med web10
Avatar billede fbhzone Nybegynder
29. november 2006 - 20:25 #2
Har du overvejet, at du ikke har brug for support netop fordi du har valgt et ordentligt webhotel der virker? :)
Avatar billede it-dk Nybegynder
30. november 2006 - 15:30 #3
Hvis du overvejer f.eks 25 kr. kan jeg anbefale www.intergate.dk. Dem bruger jeg bl.a. til flere af mine mange domæner. Jeg er yderst tilfreds med dem. Men hvis dit budget er max 16 kr. så er det over dit budget.
Avatar billede punnishment Nybegynder
30. november 2006 - 17:33 #4
Da hele flytningsprocessen skulle gå meget stærkt pga. udløb af webhotel periode hos wannafind, havde jeg brug for et webhotel der tog imod dankort betaling. Dem var der kun 2 af: concor.dk og unoeuro.dk

Unoeuro var på forhånd afskrevet, derfor blev jeg nød til at vælge concor.dk. Dem har der ikke været særlig mange kommentar om her på eksperten, men dem jeg har læst har været positive.

Men jeg kan fortælle jer at concor har været yderst tilfredsstillende her på første dagen. Jeg bestilte og betalte i går nat, og gav dem besked om at min overgang fra wannafind til concor hastede. Jeg får straks en email-besked (kvitering) hvor der står at dk-hostmaster vil kontakte mig mht. flytning af domæne (dns adresse). Jeg får en email fra dk-hostmaster idag formiddag, og concor ringer mig op for at reminde mig om at jeg skal læse og acceptere emailen ved klik på et link, for at dns adressen kan ændres idag. Min velkomstmail bliver med en fejltagelse opsnappet af min spam-filter, og dette finder jeg først ud af efter en email og et telefon opkald. Min email bliver besvaret i løbet af en halv time om at de sender velkomstbeskedden igen - dvs. de har sendt den før. Igen bliver den fanget af min spam-filter, men denne gang efter jeg ringer til support, spørger han mig om min spam-filter er sat til. Tak, problemet er løst - nice service! Nu er min website igen funktionsdygtig på blot et par timer.

Mht. de andre i anbefaler så har jeg været igennem dem og mange andre. Web10 har ikke fået gode  anmeldelser herinde, og intergate havde ikke dankort betaling.

Hvis i vil have point ligger i bare et svar
Avatar billede it-dk Nybegynder
30. november 2006 - 21:14 #5
Jeg var ikke til den store hjælp så jeg vil meget gerne dele med de andre som kom med forslag.
Avatar billede goose Nybegynder
01. december 2006 - 08:58 #6
Må man spørge hvorfor Unoeuro på forhånd var afskrevet?

/Goose
Avatar billede punnishment Nybegynder
01. december 2006 - 11:58 #7
wannafind og unoeuro har samme adresse, og der går rygter om at det er samme selskab. Jeg havde hidtil haft min webhotel hos wannafind, fordi jeg havde læst om at de var meget professionelle og deres servere næsten aldrig var nede. Men jeg fik aldrig mere end omk. 20 besøgende om dagen, og dette er jeg også tilfreds med, men der er bare ingen grund til at købe en dyr løsning hos wannafind, når man har så få besøgende.

Jeg fik så en regning fra dem 1 måned før udløb, og spurgte om det ikke var muligt at opsige, og flytte over til deres lavprisselskab!! Jævnfør deres regler har de en opsigelsesfrist på 1 måned, og den havde jeg nu overskredet. Okay tænkte jeg, så må jeg vel bare betale for en måneds forlængelse, og dermed få opsagt fra slutningen af næste måned. Dette accepterede de ikke, også selvom jeg forklarede min situation og selvom jeg forklarede at jeg ville over til deres lavprisselskab. Det bedste de kunne gøre var at forlænge med min. 3 måneder.

Jeg har valgt at lade være med at betale min regning, og jeg har sendt en opsigelse pr. mail og email. Så må vi se hvad der sker.

Af frygt for sabotage fra wannafind, valgte jeg ikke at flytte over til unoeuro
Avatar billede goose Nybegynder
01. december 2006 - 15:27 #8
Okay på den måde, tror dog bare du kommer til at betale alligevel da du ikke har overholdt deres opsigelsesfrist, så det bliver vist et lidt dyrt "valg" du her har truffet :o)

/Goose
Avatar billede punnishment Nybegynder
01. december 2006 - 16:31 #9
Nu må vi se hvad der sker, men i så fald er jeg ligeglad, vil bare ikke have noget at gøre med dem. Et webhotel burde ikke være bindede på den måde, det er alt for uprofessionelt.