Avatar billede eiken Nybegynder
29. november 2006 - 06:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

zip vs rar

på min pc her jeg installeret både winzip og winrar.
når jeg åbner en mappe vises både rar og zip filer som zipfiler, hvoefor får rar filerne ikke deres eget ikon ???
det gør de på mine andre pc`er
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2006 - 07:14 #1
Åbn en mappe -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Filtyper -> Scroll ned til rar -> Skift -> Vælg Winrar -> Flueben i "Brug altid det valgte program....."

Jeg ved ikke om ovenstående virker da jeg ikke bruger Winrar, men jeg vil tro det funker.  :-)
Avatar billede dengalespuler Nybegynder
29. november 2006 - 09:06 #2
Brug winace den æder alt pakker alt og ud pakker alt, det vil sige med winace kan du også pakke zip, rar eller tar filer der dur på deres originale pakke program og omvendt..
Avatar billede eiken Nybegynder
29. november 2006 - 12:06 #3
vejmand - nej det virker ikke, rar filerne har stadig winzip ikon.
dengalespuler - jeg spørger ikke om hvad jeg skal bruge, jeg spørger om hvordan jeg får rar filer vist med rar ikon og ikke som nu, hvor de vises med winzip ikon.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
07. december 2006 - 02:38 #4
åben en eller naden mappe
vælg funktioner - mappeindstillinger
vælg filtyper
scroll ned og find rar-filerne og marker den
klik på avanceret
vælg skift icon
find det ikon du ønsker og vælg ok hele vejen tilbage

det burde virke
Avatar billede niels_hansen Praktikant
07. december 2006 - 04:18 #5
åben winrar, tryk ALT+N og tryk enter, gå hen til fanebladet integration, og sæt flueben i rar, så associeres rar filer med winrar, og ikke winzip.