Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
27. november 2006 - 18:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

B-one vs. Powerhosting.dk

Hej,

Jeg har i et par år været kunde hos One (aka b-one).
Nu har jeg dog tænkte mig at skifte, da serveren simpelthen er for langsom.
Jeg har omkring 10 Gb trafik om måneden og har brug for 2Gb plads som minimum.

Jeg er villig til at betale omkring 500 kr/år. Jeg er klat over, at dette ikke kan skaffe mig den bedste kvalitets host, men jeg går ud fra at der finde udbydere, der er bedre end One.

Serveren skal helst være rimelig hurtig og kunne håndtere mange besøgende på én gang. Ved ikke om det er for meget at forlange, men giv Jeres bedste bud.

Ps. Overvejer stærkt at skifte til Powerhosting.dk.
Har I nogle erfaringer med dem?

På forhånd tak!
Avatar billede human Nybegynder
27. november 2006 - 18:27 #1
anbefaler fairweb.dk. Jeg har 11 hoteller der, aldrig været et problem som ikke blev løst i løbet af ingen tid.
Avatar billede it-dk Nybegynder
27. november 2006 - 19:13 #2
Jeg har ikke selv prøvet dem. Men jeg kan anbefale www.unitspeed.dk og www.intergate.dk. Jeg bruge selv disse til mine mange domæner.
Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
27. november 2006 - 19:33 #3
Tak for hjælpen, men de anbefalede hosts, tilbyder ikke nok plads (min. 2Gb) og allerede ved 1Gb er prisen alt for høj.

Som sagt er jeg kunde hos One. De tilbyder 2Gb for 19 kr/måneden. Jeg er villig til at betale det dobbelte.
Avatar billede lajlev Nybegynder
27. november 2006 - 19:49 #4
Servage tilbuder

250GB
2100GB trafik om måneden
Ubegr. email
Ubegr. domain + gratis overførelse
Gratis opstart

55kr. om måneden

Klik her for at få +25GB pga det er igennem en der allerede er kunde.
http://www.servage.net/?coupon=cust28478

Kan varmt anbefale det, hurtig support og god hastighed + oppetid.
Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
28. november 2006 - 21:31 #5
Servage lyder godt - utrolig godt endda!

Jeg bliver næsten skeptisk. Hvordan kan de tilbyde så meget trafik når de andre kun kan tilbyde 5Gb, eller sådan noget?

Er serveren stadig hurtig? Og man bliver ikke lukket ned hvis man bruger 10-15 Gb/måned i trafik? (som hos One!)

Men tak for det!
Avatar billede lajlev Nybegynder
28. november 2006 - 22:59 #6
har storset kun fået positiv omtale, server i tyskland, de har endda kontor i DK.
Avatar billede superstoffer Nybegynder
30. november 2006 - 12:52 #7
Jeg kan anbefale http://www.gigahost.dk/

Bruger dem selv og er rigtig godt tilfreds!!

3 GB plads
Fri trafik
Frit antal databaser og domæner
Super support!

15 kr. /md
Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
07. december 2006 - 17:23 #8
Tak for hjælpen! Jeg valgte servage.net.

Jeg har lige et ekstra lille spørgsmål. Hvis jeg opretter et domæne via Servage, koster det 185kr/året! Det er mange penge, når det inde af dk-hostmaster side fremgår, at det kun koster 45 kr/året (+ et evt. oprettelses gebyr).

Jeg ville derfor gerne registrere det selv, og så pege det over på servage servere, men det kan man kun hvis man er registrant?
Og for at blive registrant skal man være en virksomhed? Man skal i hvert fald opgive cvr-nummer.
Avatar billede lajlev Nybegynder
07. december 2006 - 19:31 #9
Du kan gøre det via www.gratisdns.dk eller http://dandomain.dk/

Håber du bliver glad for dit nye server ;-)
Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
07. december 2006 - 20:45 #10
Umidelbart ser det ud til, at man hos DanDomain, skal betale 36kr/år i afgift + 100kr/året for en DNS pegning til en anden ip-adresse (og det er vel hvad jeg bliver nødt til, hvis jeg skal have det til at pege på Servage?
136kr/året for et domæne lyder derfor også af ret meget i mine ører.

Har også checket gratisDNS nu. De virker noget billigere. 79kr. i oprettelse og derefter 62,5 om året.
Spekulerer over de 62,5 kr. Kan se at hjemmesiden ikke er særlig godt opdaterede (de linker til Opasia i deres FAQ som eksempel...). Så derfor kunne prisen muligvis godt være forkert? På dk.hostmaster står der 45 kr/året.

Hvilken års-afgift passer?
Avatar billede human Nybegynder
07. december 2006 - 21:13 #11
vælter det budgettet fuldstændig at betale 60 frem for 40? :P
Avatar billede lajlev Nybegynder
07. december 2006 - 23:48 #12
tror du misforstår det. Du skal blot oprette det igennem www.gratisdns.dk og så redeleger dit domæne til din ny server. Vil gerne gøre det for dig hvis du ønsker det?

Mvh Lajlev