Avatar billede kwood Nybegynder
27. november 2006 - 16:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling: Trådløst netkort til PDA

Jeg har en HP IPAQ Pocket PC (2003) H2210 og er på udkig efter et trådløst netværkskort til denne.
PDAen har både SD og CF port og jeg kan jo derfor vælge mellem et SDIO og og et Compact flash-kort.
Kan i komme med nogle råd, fordele/ulemper ved de to typer ?
Umiddelbart ser SDIO kortet mere skrøbeligt ud men ellers?
Findes de kun i en 802.11b version?

Håber i kan give vejledning herom.
Avatar billede leifleif Nybegynder
27. november 2006 - 17:45 #1
Hej
Jeg har tilfældigvis et helt nyt SanDisk CF kort med WI-FI til overs. Det er oven i købet med 128 Mb ekstra memory.

Jeg bruger selv et mangen ved til min egen 2210, og det virker perfekt overalt, hvor der har været mulighed for afprøvning. Det ekstra er et fejlkøb, da jeg troede mit eget var defekt. Der medfølger mini-cd med software og en adabter, så det også kan anvendes i en alm. bærbar.

Det befinder sig i 9530

Var det noget.

mvh/leif b.
Avatar billede fxj Juniormester
27. november 2006 - 19:05 #2
Jeg har også en 2210 og har købt et netkort til CF-porten. (http://sandisk.com/Corporate/Default.aspx?CatID=1199)
På de 128 MB har jeg den software liggende, som jeg bruger når jeg skal være trådløs.
SD-porten bruger jeg til 2GB kort, som rummer navigation, software, filer, musik osv

SD-kortet monteret i en IPAQ
http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/socket-sdio/socket-sdio.html
og CF-kortet
http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/socket-wifi/socket-wifi.html

Jeg har selv samme oplevelse af kortet som 'leifleif', men valgte CF-kortet fordi jeg bruger SD-kort i mit kamera og derfor kan dele hukommelseskort mellem forskellige apperater og fordi jeg som du, syntes SD-kortet ser skrøbeligt ud

mvh
Flemming
Avatar billede kwood Nybegynder
28. november 2006 - 11:02 #3
Hvad skal du have for kortet leifleif ? medfølger der kvittering ?

fxj har du et hvor man finde en pris på det sanddisk CF kort?
Avatar billede leifleif Nybegynder
28. november 2006 - 12:52 #4
Du kan læse om det her:
http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/sandisk-cf128/sandisk-cf128.html

Jeg har jo ikke brug for 2, så du får det nye for 400,00 DKR
Mvh/ leif b.
Avatar billede kwood Nybegynder
28. november 2006 - 13:50 #5
Hej Leifleif
Det lyder rigtig godt! Har du kvitteringen?
Avatar billede leifleif Nybegynder
28. november 2006 - 15:55 #6
Hej kwood

Jeg købte den på nettet for mere end et år siden; men jeg prøver, om jeg kan finde fakturaen i arkiverne.

Årsagen til købet var, at efter jeg havde brugt den gamle som ekstra lager til mit Canon Ixus 300 kamera viia HP 2210 på en rejse, virkede den efter hjemkomsten ikke mere til WIFI. Jeg troede derfor, at jeg havde beskadiget den undervejs og købte derfor en ny. Da den så heller ikke virkede, fandt jeg fejlen i opsætningen på HP 2210, og så virkede den gamle naturligvis perfekt igen.

mvh
Leif Blindbæk (9530)
Avatar billede kwood Nybegynder
28. november 2006 - 20:55 #7
Hej Leif
Jeg tror meget gerne at jeg vil købe den, men da det er en forening (jeg arbejder for) der skal betale skal jeg lige finde ud hvordan det skal gøres :-) håber det er i orden....
Avatar billede leifleif Nybegynder
28. november 2006 - 21:23 #8
Ja, helt ok
mvh/leif b.
Avatar billede kwood Nybegynder
29. november 2006 - 12:38 #9
Hej leif
Jeg vil meget gerne købe det af dig! har du en email eller andet vi kan skrive nærmere på ?
Avatar billede leifleif Nybegynder
29. november 2006 - 17:10 #10
lebl@post2.tele.dk