Avatar billede falkevej Juniormester
26. november 2006 - 10:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kommentar til hjemmeside

Ja det er jo lidt svært at hamle op med de mange flotte sider der ønskes vurderet men må jo våge pelsen.

har lavet en side www.p-loeve.dk for min svigerinde og jo hun er meget tilfreds men jeg er nu ikke helt glad for nogle af hendes ideer.

Kan være der ud fra kommentarene kommer noget materiale jeg kan bruge for at overbevise hende om at der skal ændringer til.
Avatar billede newts Nybegynder
26. november 2006 - 11:15 #1
Jeg har 4 kommentarer.
1. Du burde nok lave et PHP schript, til at sende med, så hendes email adresse
ikke kan ses af søgerobotter. Ellers vil hun i løbet af kort tid have sin postkasse fyldt op med SPAM.
2. Det er en pæn side, men når man skal ind på de enkelte undersider, HOPPER siden, da du har en "høj" overskrift. Når man forsøger at vise siden i 1024-768 er siderne for høje.
3. Du skal huske at have CV nr på siden og angive om priserne er med eller uden moms.
4. Husk "Tlf.:" foran telefonnummer.
Avatar billede falkevej Juniormester
26. november 2006 - 12:16 #2
Tak for kommentarene.
Et PHP schript, og hvad og hvordan bliver det lavet og hvordan fungere det.
Er ikke nogen ørn til hjemmesider men hvis det er "let" at lave og bruge et PHP schript, hører jeg gerne herom.
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. november 2006 - 13:49 #3
Jeg har flg. kommentarer:

Jeg savner lidt en introduktionsside der kort og præcist fortæller om sidens formål. Nuvel, man kan læse sig frem til det ved at klikke på alle links'ne, men der bør efter min mening være én side der opsummerer det, f.eks. en Introduktionsside. Det bør f.eks. fremgå kort og klart hvad Pia Løve kan hjælpe kunden med, for det er sjældent at folk gider at læse 10 undersider igennem for så at finde ud af at det var noget andet de søgte.

Jeg synes også at der mangler informationer om hvem Pia Løve er. Hvordan ser hun ud? Hvad er hendes uddannelsesmæssige og faglige baggrund? Har hun nogle særlige kvalifikationer, der gør hende et bedre bud end andre alternative terapeuter?

Billederne i venstre side ser i nogle tilfælde lidt "fladmaste" ud. Hvad med at beskære dem (croppe) i stedet for at "presse dem sammen".

Jeg ville måske prøve at gøre navigationsmenuen mere overskuelig, ved at lægge alle behandlingsformerne ind under ét enkelt menupunkt kaldet "Behandlingsmetoder" el. lign.

Sprogligt er der nogle ord som burde være sammensatte. Jeg ved at det er flueknepperi, men særligt når der er tale om folk der driver erhvervsvirksomhed, bør de præsenterer en flot og sproglig korrekt side. Jeg tænker her på ord som "ansigtsmassage" og "tankefeltsterapi".

Jeg kan se at sidernes overskrift er "holistisk alternativ behandlingsform". Du bør indsætte navne på klinikken eller behandleren, ellers kan det se lidt anonymt/suspekt ud, f.eks. "Pia Løve - Holistisk alternativ behandler".

Du kan også bruge JavaScript til at skrive email-adressen. Så skal du i givet fald kun indsætte et kodestykke i webdokumentet, f.eks.:
  • http://www.codehouse.com/webmaster_tools/email_obfuscator/

// Old-Faithful™
Avatar billede falkevej Juniormester
26. november 2006 - 17:55 #4
Til old-faithful

Tak, jeg har givet besked videre om bla. billederne mv.
Jeg har forsøgt mig med Java-script'et på min egen hjemmeside men har lidt svært ved at se hvordan det skal fungere. www.milo.hashoj-net.dk/testmailside.htm
Jeg tror du er inde på noget af det rigtige med det der Java-script men som jeg nævnte er jeg absolut ikke nogen ørn til hjemmesider så al den vejledning der kan tilbydes vil blive modtaget med stor tak.
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. november 2006 - 18:25 #5
Du har vist misforstået hvad koden gør. Det er ikke et tekstfelt som man bruger til at sende breve med. Det er en kodegenerator, som laver den kode du skal indsætte for at indsætte en  email-adresse som link. Du skal indtaste adresse og hvilken tekst der skal vises og så trykke på knappen. Koden kommer frem i den store tekstboks nedenunder. Denne kode kopiere du så ind i dit webdokument/kontaktsiden.
Avatar billede falkevej Juniormester
26. november 2006 - 18:56 #6
Okay.......... smart
Men er det korrekt at i stedet for den der FormMail som jeg har bruge timer på at få til at spille, at den skal bare fjernes og den kode jeg har fået skal bruges som et direkte link til at sende mails

Hmm med den hjælp og forklaring burde svaret give mere end de først angivet point på 30. Mon det er muligt.
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. november 2006 - 19:23 #7
Ja, det er i hvert fald en af måderne. Fordelen er at man vil få færre spam-mails.

Hvis du ønsker at give flere point kan du bruge "Afsæt flere point" under "Funktioner" (øverst til venstre).

Du behøver i øvrigt ikke selv at svare som "Svar"... Svar bruges mest når man har man vil have mulighed for at modtage point.
Avatar billede falkevej Juniormester
26. november 2006 - 20:12 #8
Jeg siger tak for hjælpen
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. november 2006 - 20:19 #9
Ingen årsag, tak for point :-)