Avatar billede htmlkongen Novice
25. november 2006 - 23:21 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Tryk skærm

Hey.

Jeg kunne godt tænke mig at ha alle min sange (cder mv ) på en comp. Den skal kun bruges som server. Herefter skal jeg ha en skærm i stuen hvor jeg trækker kabler til den.

Den skærm skal være mit stereoanlæg. Det er det eneste computeren skal. Den skal altid være tændt.

Hvordan gør jeg det lettest med software og hardware for at dette projekt kan løses?
Avatar billede htmlkongen Novice
25. november 2006 - 23:25 #1
Glemte en meget vigtig detalje.

Bortset fra kabler mv. skal skærmen "bare være" hvis det kan lade sig gøre. Altså uden mus mv. Bare én skærm man kan trykke sig frem til de numre man vil have.

Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede swiatecki Novice
25. november 2006 - 23:56 #2
Jeg vil tro dette kan lade sig gøre ved hjælpe af noget mediacenter software, fx MCE og så en trykfølsom skærm
Avatar billede htmlkongen Novice
26. november 2006 - 00:08 #3
MCE? Altså XP eller hvad mener du? Jeg er helt tom på det her område. Har du evt. nogle links som kan hjælpe?
Avatar billede stoorm Nybegynder
26. november 2006 - 01:16 #4
jeg du skal have microsof medie center
http://www.mm-vision.dk/default.asp?dvarenr=7856&menu=pc&partner=8

og en trykfølsom skærm og så køre det.
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=299751&gruppe=35

pris ca: 3800kr.

\\stoorm
Avatar billede stoorm Nybegynder
26. november 2006 - 01:20 #5
rettelse ikke "jeg" men "ja"

\stoorm
Avatar billede coderdk Praktikant
26. november 2006 - 06:32 #6
Har du et TV? Hvorfor ikke bruge den som en fuldbyrdet HTPC (Home Theater PC), smide en TV-tuner i også, så har du en digital videomaskine, DVD-afspiller, musikafspiller osv :) Du behøver ikke engang bruge microsofts dyre MCE! Du kan bruge noget linuxbaseret som MythTV eller GeeXboX :) Bare en tanke... :)
Avatar billede htmlkongen Novice
26. november 2006 - 07:07 #7
Storr -- kanon med linis. Tak for noget konkret. Er den skærm god til pengene? Skal man ofre en tusse mere og få noget der er væsentlig bedre? SKAL man have Media Center i XP ? Hvad med software ? Generelt set?

CoderDK --- Yeah jeg har et TV. Men ikke smart at tvet skal køre når man bare skal høre musik. Bedre med en "fjern" computer 3 rum væk. Right?

Hvordan fungerer det projekt som du snakker om?

Hvad skal jeg have på min PC - hvordan gør jeg - og hvad er den totale ca pris?

Begge: Evt nogle konkrete links til skærmen?

Coder -- ved NOTHING om MythTV og GeeXboX - har du en rookie forklaring? :) Sorry :)

BTW: Hvad er det lige som MCE kan som Home og proffesionel ikke kan? Im lost!
Avatar billede swiatecki Novice
26. november 2006 - 11:52 #8
MCE = Windows Media Center Edition

MCE har en "mode" der er beregnet til at kunne styres med fjernbetjening :o,
Avatar billede stoorm Nybegynder
26. november 2006 - 12:20 #9
1) jeg mener skærmen er god nok til prisen.

2) der findes også andre medie centre som er gratis, plejer at være ganske gode
http://www.team-mediaportal.com/
http://www.tenomichi.com/

\\stoorm
Avatar billede coderdk Praktikant
26. november 2006 - 17:18 #10
GeeXboX er blot en linuxversion af Windows XP Media Center Edition, den kan afspille video og musik, optage TV, vise TTV og har som regel EPG (Elektronisk Program Guide)... Der er ikke så meget at forklare :)
GeeXboX og MythTV understøtter dog vistnok ikke mus (og dermed ikke trykfølsomme skærme) - men er ikke 100% på det...
Avatar billede coderdk Praktikant
26. november 2006 - 17:18 #11
I øvrigt koster det ikke noget, du skal bare have hardwaren (som skal være understøttet af projektet)
Avatar billede htmlkongen Novice
26. november 2006 - 23:43 #12
CoderDK -- Kan du ikke smide nogle links til konkret software og hardware der skal bruges? Skærmen er øverst :)
Avatar billede coderdk Praktikant
27. november 2006 - 01:08 #13
GeeXboX: http://geexbox.org/en/index.html
MythTV: http://www.mythtv.org/

Men som jeg skrev, jeg tror ikke at nogen af disse to understøtter trykfølsomme skærme, da de jo er beregnet til at køre på fjernsyn ;) Det er software til Home Theater PCs :)

Måske er der noget af stoorm's software der kan bruges? :)
Avatar billede stoorm Nybegynder
27. november 2006 - 06:31 #14
som coderdk siger kan man jo godt bruge linux men jeg vil jo nok anbefale xp med en af disse instaleret

http://www.team-mediaportal.com/
http://www.tenomichi.com/

de er 100% gratis

\\stoorm
Avatar billede stoorm Nybegynder
27. november 2006 - 06:32 #15
de understøtter trykskærm
Avatar billede htmlkongen Novice
30. november 2006 - 19:44 #16
Mange tak. Smider i lige et svar?

Tak for hjælpen
Avatar billede stoorm Nybegynder
30. november 2006 - 19:50 #17
SVAR :-P
Avatar billede coderdk Praktikant
30. november 2006 - 22:17 #18
Ingen til mig, ellers tak :)
Avatar billede htmlkongen Novice
02. december 2006 - 18:03 #19
Mange tak fir hjælpen.