Avatar billede musling Nybegynder
25. november 2006 - 17:30 Der er 9 kommentarer

Konveretere DVD til AVI eller MPEG

Hvor finder jeg et (gratis) program, som kan konvertere DVD-filer til avi eller mpeg, så jeg kan redigere i movie maker?

Jeg har googlet og fundet en masse, men det er alt sammen shareware (selvom der står, at det er freeware :()
Avatar billede loppehund Nybegynder
25. november 2006 - 17:37 #1
Avatar billede loppehund Nybegynder
25. november 2006 - 17:37 #2
Avatar billede old-faithful Praktikant
25. november 2006 - 17:55 #3
Avatar billede fuglen1 Novice
26. november 2006 - 00:45 #4
musling: Hvilket format skal det gemmes i efter det er redigeret.
Hvis det skal tilbage på dvd eller ligge som mpeg2 hvis jeg fra frårade at bruge moviemaker.Dvd er faktisk mpeg2 så vob filerne kan opdøbes udenvidere til mpg.
Her skal bruge et program der ikke omkoder.
Det kan være Tmpgenc mpegeditor eller videoredo hvis de skal koster penge.
med disse programmer indlæser du dvden direkte.

Med gratis programmer er det lidt svære da der skal bruges flere programmer
Frøst vobfiler til en mpeg2 med AF7 Merge your files
Redigeres mpeg2 filerne mpg2cut2
Skal det ud på dvd igen kan du bruge regit hvis ikke ønsker menu.
Avatar billede musling Nybegynder
26. november 2006 - 14:51 #5
Det skal ikke tilbage på dvd. Jeg har en filmsekvens på dvd (vob-filer tror jeg), og den vil jeg gerne klippe i, så jeg kan lægge dele af den ud på min hjemmeside.
Avatar billede loppehund Nybegynder
26. november 2006 - 19:01 #6
Se link
Avatar billede musling Nybegynder
30. november 2006 - 11:20 #7
Jeg har prøvet links, men det funger ikke.
Endte med at måtte få en bekendt til at gøre det - han havde en kopi af pinnacle.
Avatar billede loppehund Nybegynder
01. december 2006 - 07:26 #8
En kopi ? - ja, det lyder lovligt
Avatar billede iznevgood Nybegynder
11. december 2006 - 18:16 #9
Ellers er der et program som:
#1 DVD Ripper
Den kan lave det til såvel MPEG1 (VCD), MPEG2 (SVCD)såm AVI (DivX, Xvid) etc...
Den er vist ikke helt legal, men kan hentes her:
http://www.avaxhome.ru/software/Multimedia_relat/1_dvd_ripper_5_0.html