Avatar billede anabash Nybegynder
24. november 2006 - 17:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke se forskel på DVI og analog, why?

Hmm, jeg har DVI stik i mit 7800GS, og min fladskærm, har osse Dvi. Jeg satte sådan en lille DVI klods ting, på mit Analog kabel, og stak den i gfx kortet, og den anden ende i skærmen... men, jeg synes ikke rigtig jeg kan se nogen forskel, fra før. og til nu ? .. hvad skal jeg indstille for at se forskel.
Avatar billede dragox05 Nybegynder
24. november 2006 - 18:36 #1
Tjek opløsningen :-)
DVI kører med faste opløsninger..
F.eks. 800x600 - 1024x768 - 1280x1024 - 1600x1200

analog/VGA kører f.eks.
640x480 - 960x600 - 1024x768 - 1152x864 - 1280x720 osv.
analog tager mange flere opløsninger men tilgenglæd også mee uklar i billedet til forhold til DVI.

Det kan ikke ses på Windows brug medmindre du arbejder meget med notepad :)
Der skulle gerne være forskellige klarheder på bogstaver.
Kan evt. også ses ved film
Avatar billede gurly Praktikant
24. november 2006 - 19:02 #2
hvis du skal køre dvi kræves rigtigt dvi kabel med dvi stik i begge ender, ellers køre du stadig vga
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. november 2006 - 14:52 #3
selv om du bruger omformer tyder alt på at du stadig kører med vga signal

hvis du tger analogt kabel og kærer med i dvi stik på grafikkort (via omformer/lille klods) eller den anden vej så forbliver signalet analogt

du skal have et dvi kabel som forbindes direkt mellem skærm og pc - uden nogen omformer (med mindre at du omformer et dvi siganl til et andet dvi signal - Ikke alle dvi stik er ens)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. november 2006 - 14:52 #4
beklager enkelte stavefejl