Avatar billede huvohu Nybegynder
23. november 2006 - 16:40 Der er 12 kommentarer

cursor problemer

Nårjeg sidder og skriver ord eller tal, forsvinder cursor-stregen et par sekunder, mens jeg har skrevet ca. 3 tegn, der så kommer til at mangle. Det virker altså ikke, som det er tastaturet, der er vrøvl med, fordi hvis jeg blot venter, skriver den næste gang bogstavet korrekt. Det gælder ikke kun i Word, men i alle andre programmer som f.eks. min netbank. Det er stærkt generende, hvis man er ved at skrive sit kodeord og ikke kigger op, men blot trykker return. Hvad kan det mon være?
I denne korte tekst skete det 4 gange!
På forhånd tak
HUVOHU
Avatar billede niels_hansen Praktikant
23. november 2006 - 16:57 #1
der er et sted under musens indstilligner man (normalt) kan vælge om curseren skal skjules ved skrivning.
Avatar billede huvohu Nybegynder
24. november 2006 - 10:03 #2
Jeg har vist ikke forklaret mig godt nok. Cursor-stregen vises f.eks. fint nu, mens jeg skriver dette, men pludselig for(så nu forsvandt den i kort tid og de 3 næste bogstaver=svi blev ikke skrevet) men så kom den igen og jeg kan fuldføre ordet -svinder den. Det er altså ikke en bevidst indstilling af musen. I menneskesprog virker det nærmest som om cursoren siger: " lige et øjeblik og forsvinder og så sker der ikke noget selvom jeg skriver, men så kommer den tilbage og siger: Værsgo' så kan du skrive og så kan jeg igen.
Jeg har kaldt det cursor-problemer, da jeg egentlig ikke ved, hvad det er for noget.
Venlig hilsen
HUVOHU
Avatar billede skov_p Praktikant
04. december 2006 - 21:19 #3
Ctrl + Alt + Delete så du kan se hvor meget processorkraft din pc bruger.
Jeg tænkte at den måske havde travlt med et eller andet der stjæler alle ressourcer i små perioder. Prøv at lade den stå åben mens du skriver og se om der et sammenhæng
Avatar billede huvohu Nybegynder
08. december 2006 - 00:00 #4
Hej !
Jeg gjorde som foreslået og holdt øje med processorkraftforbruget. Hver gang cursoren forsvandt, kom der en tinde på kurven over CPU Usage History, så forbruget, der ellers lå på et par %, nogle gange steg  til omkring 25 %. Så det må vel have noget med forbruget af kraft at gøre. Men hvad kan årsagen mon være og burde maskinen ikke kunne klare det alligevel, når der er så megen kraft tilbage?
Mærkeligt nok har kurven også disse tinder, selv når jeg ikke skriver noget overhovedet.
Avatar billede skov_p Praktikant
08. december 2006 - 10:13 #5
Et eller andet program stjæler åbenbart power nok til at curseren bliver nedprioiteret.
Har du andre programmer åbne så som outlook der checker for nye mails?
Hvis du ser listen af aktive processor sorteret efter de som bruger mest power kan du måske se hvilket program der laver disse peaks.
Avatar billede huvohu Nybegynder
09. december 2006 - 12:58 #6
Hej ! Som du foreslog åbnede jeg igen task manager og under fanen med Processes er der et Image Name, der hedder System Idle Process, som ser ud til meget af tiden at bruge næsten hele kraften, hvis jeg ellers har forstået dig rigtigt.. Hvad mon det er for noget ?
Avatar billede skov_p Praktikant
09. december 2006 - 14:22 #7
System Idle Process skal du ikke bekymre dig om. Hvis du klikker på "CPU" kolonnen kan du få sorteret processerne så den der bruger mest ligger øverst.
System Idle Process vil ofte ligge øverst på listen men hvad med de der ligger lige under, er der nogle af dem der der kunne være synderen.
På min er det:
System Idle Process
taskmgr.exe / explorer / iexplorer
som "kæmper" om de første 4 pladser.

Hvordan ser det ud med dine ram, er du tæt på grænsen.
Avatar billede huvohu Nybegynder
10. december 2006 - 20:20 #8
Hej ! Jeg trykkede i Task Manager på CPU og fik flg. rækkefølge: System Idle Process, P3XRCtl.exe, Firefoz.exe, GhostStartTrayA Men tallet for System Idle Process er på 99, mens de øvrige ligger på omkring 0-2.

Jeg ved ikke, hvordan jeg ser, om jeg er tæt på grænsen med ram !
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 20:23 #9
huvohu svar benyttes når man ved eller mener det er svaret, når du komemr emd yderligere  info, spørgsmål eller lignende er det mest normalt at lægge dem som kommentarer
Avatar billede skov_p Praktikant
10. december 2006 - 21:43 #10
Bruger du trådløs og/eller USB keyboard?
Det kan være signalet bliver forstyrret, prøv evt, med et andet for at seom det gør en forskel. Hvis det er USB kan du måske nøjes med at flytte det til en anden USB port.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 21:46 #11
det hjælper ikke at flytte den til en anden port, da det er en hub stikkene samlet går til (internt)
Avatar billede skov_p Praktikant
10. december 2006 - 21:57 #12
Det kunne jo være at der var et problem med stikket som giveren dårlig forbindelse