Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
23. november 2006 - 12:29 Der er 1 løsning

Vælg og rediger i mssql

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title>Sal</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
        <div>
            <asp:SqlDataSource ID="DbConnection" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:CinemaConnectionString %>"
                SelectCommand="select Seatnumber from seat where rowId IN&#13;&#10;&#9;(select id from row where hallid = &#13;&#10;&#9;&#9;(select id from hall where name = 'sal 1'))">
            </asp:SqlDataSource>
            <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:CinemaConnectionGetMax %>"
                SelectCommand="select MAX(seatnumber) from seat where rowId IN&#13;&#10;&#9;(select id from row where hallid = &#13;&#10;&#9;&#9;(select id from hall where name = 'sal 1'))">
            </asp:SqlDataSource>
            &nbsp;
            <asp:DataList ID="DataList1" runat="server" DataSourceID="DbConnection" RepeatColumns="15" RepeatDirection="Horizontal">
                <ItemTemplate>
                    &nbsp;<asp:CheckBox runat="server" />
                    <asp:Label ID="SeatnumberLabel" runat="server" Text='<%# Eval("Seatnumber") %>'>
                    </asp:Label>
                </ItemTemplate>
            </asp:DataList></div>
    </form>
</body>
</html>

Jeg har ovenstående kode, der kommer derved 8 rækker ud, med tallene 0-14 med en checkbox, så skal det være muligt at vælge nogle felter, trykke på en knap og derved ændre en værdi i mssql databasen,

Er der nogle forslag til hvad jeg skal gøre?
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
23. november 2006 - 15:11 #1
lukker