Avatar billede cigarfar Nybegynder
22. november 2006 - 15:40 Der er 15 kommentarer

Langsom USB2

Hej!
Jeg har sat et usb2-kort i min pc. Det virker umiddelbart ok, men jeg har opdaget at jeg ikke får usb2 hastighed, i forbindelse med at jeg købte en ekstern Maxtor one touch II harddisk. Jeg får beskeden at jeg skal tilføje en værtscontroller med usb højhastighed for at få max udnyttelse. Har været inde under enhedshåndteringen og der er ingen konfliktikoner. Dog står der under Standard enhanced pci to usb host controller og via pci to usb enhanced host controller at der ingen driver er installeret.

Er det det der er problemet? Hvis ja, hvordan får jeg så denne driver fra nettet?
Hvis ikke, hvad gør jeg så?

Mvh Cigarfar
Avatar billede off-line Nybegynder
22. november 2006 - 15:55 #1
Hvis du har SP2, så skulle du have de rigtige driver. Hvis du har SP2 og der er
noget galt, så slet alle USB driver i enhedshåndtering, og genstart. Så
geninstallerer windows alle driver igen, og har rettet eventuelle fejl.
Avatar billede cigarfar Nybegynder
22. november 2006 - 16:00 #2
Har ikke SP2, da MS ikke vil opdatere og godkende min xp version.
Avatar billede hcma Novice
22. november 2006 - 16:06 #3
hvis du ikke kan opdatere, bør du straks ringe til microsoft og forklare dem problemet.  :o)
Avatar billede off-line Nybegynder
22. november 2006 - 16:08 #4
Så må du enten søge driveren på nettet, eller downloade SP2 herfra:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede cigarfar Nybegynder
22. november 2006 - 16:10 #5
Er kriteriet at jeg skal have SP2? Eller er det bare den lettesete løsning?
Avatar billede hcma Novice
22. november 2006 - 16:26 #6
du skal have sp2  (men hvis det er en piratkopi du sidder med, får du problemer)
Avatar billede off-line Nybegynder
22. november 2006 - 16:26 #7
Næ, hvis du ellers ikke er interesseret i SP2, kan du bare finde en driver på nettet.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. november 2006 - 16:28 #8
hcma - Hvad skulle det være for problemer?
Avatar billede hcma Novice
22. november 2006 - 17:08 #9
der er jo kommet ca. 86 updates efter udgivelse af sp2  ;o)  disse kan være ret så problematisk at hente ned via windows-update
Avatar billede off-line Nybegynder
22. november 2006 - 18:18 #10
Jo vist så, men det er jo IE, som er hullet som en si. Brugeren kan jo bare
bruge Opera eller Firefox, samt Virus og spyware beskyttelse, så er der vist
ikke de store problemer. Desuden har jeg læst, at en del af opdateringerne,
kan hentes direkte. Og en bruger her på E. har påstået, at man kan få dem
alle med automatisk opdatering.
Om licensen er i orden, er jeg ligeglad med. jeg har ikke lyst til, at lege
opsynsmand for Microsoft. Når man står i dollars til op over begge øren, klarer
man sig nok:)
Avatar billede hcma Novice
22. november 2006 - 18:45 #11
Ang. Firefox  (benytter den selv som 2. browser):
der er konstateret større og flere sikkerhedshuller deri end i IE; men da den ikke er så udbredt og heller ikke så "hadet" af hackere, ser man sjældent angreb derpå.
Ang. licenser:  hvis alle havde gyldige (=betalte) licenser, kunne det jo være at priserne faldt, så de lovlydige ikke behøvede at betale overpris  (= "normal" pris + tillæg for piratkopier)  ;o)

For at komme tilbage til spørgsmålet:
der ligger en komplet liste over alle WinXP updates her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10
Avatar billede hcma Novice
22. november 2006 - 18:46 #12
og det var så ikke spørgsmålet :o(  -  det handler jo om driverupdate til usb2
Jeg må nok hellere stå af her :o)
Avatar billede off-line Nybegynder
22. november 2006 - 19:05 #13
hcma > "Ang. licenser:  hvis alle havde gyldige (=betalte) licenser, kunne det jo være at priserne faldt, så de lovlydige ikke behøvede at betale overpris  (= "normal" pris + tillæg for piratkopier)  ;o)" LOL!!!
Avatar billede hcma Novice
22. november 2006 - 19:24 #14
provokationer og firkantede meninger er tilladt  *GH*
Avatar billede matcho Nybegynder
23. november 2006 - 11:58 #15
Da jeg havde en PC kun med usb1 købte jeg et kort der fulgte driverne med på diskette det var fra VIA så prøv og finde ud af hvad kortet er for et og gå ind på hjemmesiden.
Alternativt søg efter usb driver på google.
Forøvrigt kan du nøjes med SP1 da usb2 driverne kom med den.