Avatar billede tranceghost Nybegynder
22. november 2006 - 13:38 Der er 4 kommentarer

Router mister forbindelse

Nu har jeg i længere tid haft det problem at min router mister sin forbindelse. Min udbyder kan sagtens se at der er et problem og har i flere omgang prøvet at løse problemet, dog uden succes.
Min router er af mærket Zyxel.
Det skal tilføjes at jeg med samme computer har haft problemet for dog på en tdc forbindelse med tdc's udstyr og på en anden adresse. Computeren er dog blevet formateret i mellemtiden.
Hos tdc fik jeg skiftet routen ud dog uden at dette hjalp.

Jeg har taget en highjackthis log i håb om at det måske er noget der gemmer sig på min computer. Har selv kigget lidt på loggen uden at finde noget kriminelt, men med min ringe viden kan dette jo også nemt ske.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:31:18, on 22-11-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
E:\WINDOWS\System32\smss.exe
E:\WINDOWS\system32\csrss.exe
E:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
E:\WINDOWS\system32\services.exe
E:\WINDOWS\system32\lsass.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\Norman\npm\bin\nvoy.exe
E:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe
E:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
E:\Norman\npm\Bin\Zanda.exe
E:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
E:\Norman\npm\bin\NJEEVES.EXE
E:\Norman\npc\bin\npcsvc32.exe
E:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
E:\Norman\npc\bin\nuaa.exe
E:\WINDOWS\System32\alg.exe
E:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
E:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
E:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
E:\Norman\npm\bin\ZLH.EXE
E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
E:\Program Files\Logitech\Profiler\lwemon.exe
E:\Program Files\Common Files\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe
E:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
E:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
E:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
E:\Norman\nvc\BIN\NIP.EXE
E:\Norman\nvc\bin\cclaw.exe
E:\Norman\npm\bin\Nbrowser.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
E:\Norman\npf\bin\npfuser.exe
E:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
E:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\VentriloMIX\Ventrilo 2.3.0.exe
E:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
E:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe
E:\DOCUME~1\ANDERS~1\LOCALS~1\Temp\Rar$EX00.125\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ekstrabladet.dk/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - E:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - e:\program files\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - e:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "E:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] E:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] E:\Norman\npm\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [NPCTray] E:\Norman\npc\bin\npc_tray.exe /LOAD
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Start WingMan Profiler] "E:\Program Files\Logitech\Profiler\lwemon.exe" /noui
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "E:\Program Files\Common Files\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "E:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "E:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: Xfire.lnk = E:\Program Files\Xfire\Xfire.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = E:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = E:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://E:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - E:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: e:\norman\npc\bin\nlf.dll
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - E:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - E:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - E:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - E:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - E:\Norman\npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - E:\Norman\npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Parental Control (NPC) - Norman ASA - E:\Norman\npc\bin\npcsvc32.exe
O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman ASA - E:\Norman\npf\bin\npfsvc32.exe
O23 - Service: Norman User Activity Agent (NUAA) - Norman ASA - E:\Norman\npc\bin\nuaa.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - E:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Unknown owner - E:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE (file missing)
O23 - Service: Norman V.O.Y. (NVOY) - Norman ASA - E:\Norman\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - E:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
Avatar billede nva Praktikant
22. november 2006 - 13:52 #1
Din log ser ren ud i mine øjne. Har du overvejet at bruge AVG eller et andet antivirus-program og XP's egen firewall eller måske Zonealarm? Jeg kunne mistænke Norman for at være skyld i fejlen - det er da et forsøg værd eller hvad?
Avatar billede bergses Nybegynder
22. november 2006 - 13:54 #2
Jeg har selv(dog sjældne) problemer med min Zyxel router. Jeg har prøvet at spore et mønster i de tidspunkter, hvor jeg mister forbindelsen. Og her snakker vi ikke mister forbindelsen fra udbyderen, men derimod at mit modem bare ... dør.

Jeg er kommet til den konklusion, at det oftest sker, når workload(både upload, download) er høj, men ved ikke, om der er noget i det!
Avatar billede tranceghost Nybegynder
22. november 2006 - 14:18 #3
Der skulle ikke være noget galt med workload. Sker faktisk som regl når jeg ikke belaster forbindelsen særlig meget. Sidder på en 8mbit og CC siger at den sagtens kan klare 13mbit. Så det skulle ikke være problemet. Men vil da lige prøve at slå min firewall fra og evt. installere en anden. Har dog kun haft gode oplevelser med norman. Men man skal aldrig sige aldrig
Avatar billede bergses Nybegynder
22. november 2006 - 19:13 #4
jeg har samme forbindelse... 8mbit cybercity... og samme problem... det lyder ikke som en tilfældighed