Avatar billede websam Nybegynder
22. november 2006 - 13:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Content Management Server ?

Hejsa,

Jeg kunne godt tæmke mig at høre om der skulle være nogle herinde der har kendskab til Microsoft's CMS server, som kan fortælle mig lidt om den ?

Hvad den kan, hvor meget man selv skal lave osv.

/Websam
Avatar billede ladyhawke Novice
22. november 2006 - 13:40 #1
Er det noget du SKAL bruge? Hvis ikke er der en hel del bedre bud... Du skal lave en masse selv og den er en kende tung at komme igang med... Vil anbefale SharePoint i stedet eller måske Sitecore, lidt afhængigt af hvad du skal bruge det til... i begge tilfælde kan du lave tilføjelser selv, men er hurtigt igang
Avatar billede websam Nybegynder
22. november 2006 - 14:22 #2
Er det så Office SharePoint Server 2007 du her omtaler ? SiteCore kende jeg ikke så smid venligst et/nogle links.

Planen var at jeg skulle kunne bygge mine og andres sites op i en rasende fart, men meget gerne med mulighed for at vidreudvikle/lave nye moduler.

/Websam
Avatar billede ladyhawke Novice
22. november 2006 - 15:20 #3
Det behøver ikke være SharePoint Server (hvis du ikke skal bruge den funktionalitet), du kan bruge SharePoint Services (som er en gratis download til Windows 2003 Server.... Så kan du komme igang)

Sitecore: www.sitecore.dk

Hvis du skal være hurtig og fremadsynet: Hold dig langt væk fra MS CMS (den bliver også udfaset når SharePoint 2007 bliver udgivet).
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
22. november 2006 - 18:51 #4
Hvis du skal spytte et website hurtigt ud er SiteCore ikke den fedeste løsning. Og den er heller ikke den mest brugervenlige.. Det er et MEGA-fleksibelt system, men kan måske lidt for meget i forhold til hvad du skal..

Tag et kig på en af disse:
Composite CMS : www.composite.net
Umbraco CMS : www.umbraco.org (open source!)

Der findes mange flere, men de to har jeg prøvet en del, og de er rimeligt nemme at komme igang med.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
22. november 2006 - 19:22 #5
www.nemcms.dk - navnet siger det hele.