Avatar billede huffen Nybegynder
21. november 2006 - 21:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søgeboks popup, hijackthis log medfølger

hej, har fået noget virus, windows søgeboks popper konstant på jeg kan ikke stoppe det, og det har taget mig evigheder overhovedet at få gang i browseren ?

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:39:47, on 21-11-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\KhalShared\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Documents and Settings\Emil\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ofir.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://messenger.msn.com/flash/?mkt=da-dk&version=7,0,60,0
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [GBB36X Configure] C:\WINDOWS\system32\JMRaidTool.exe boot
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RunDLL32.exe NvMCTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\games\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Download all links using BitComet - res://D:\Programmer\BitComet\BitComet.exe/AddAllLink.htm
O8 - Extra context menu item: Download link using &BitComet - res://D:\Programmer\BitComet\BitComet.exe/AddLink.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe

nogen der tror de kan fixe det ?
22. november 2006 - 00:24 #1
En lille provokation:

http://www.eksperten.dk/spm/742383 ???
http://www.eksperten.dk/spm/619693 ???
http://www.eksperten.dk/spm/547159 ???

Kan se at du har BitComet.exe inde på dit system - Hmmm....
Avatar billede huffen Nybegynder
22. november 2006 - 15:58 #2
point taken, men jeg kan jo ikke dele point ud når folk ikke giver et svar ?

vil du hjælpe mig eller skal jeg bare gå igang med at formatere ?
22. november 2006 - 16:23 #4
---------------------------------------------------------------------

Hent denne engangsscanner:
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe (Gem programmet på skrivebordet, så du let kan finde det til senere brug)

Hvis din firewall blokerer for ftp adresser, kan du hente programmet her:
http://spywareinfo.dk/download/drweb-cureit.exe
(Du skal ikke aktivere den endnu)
---------------------------------------------------------------------

Hent Ewido http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Manual til Ewido http://www.spywarefri.dk/manualer/ewido-manual.htm

Opdater straks efter installationen programmet. Lad være med at slette noget med Ewido fra normal tilstand. Vent til du kommer i fejlsikret tilstand. Du kan evt. højreklikke på ikonet E nede ved uret, og klikke på shutdown guard, så er du sikker på, at programmet venter med at fjerne snavs, til du er i fejlsikret tilstand.
(Du skal ikke aktivere den endnu)
---------------------------------------------------------------------

Download free Trial af SuperAntiSpyware Proff til Skrivebordet, http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe
Installer den, og lad den opdatere med nyeste opdateringer.
Så vil den spørge om din mail adresse, det er op til dig selv om du vil udfylde det.Tryk så på Næste og Næste igen -Udfør.
Dansk vejledning  http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm
(Du skal ikke aktivere den endnu)
---------------------------------------------------------------------

Genstart i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm
---------------------------------------------------------------------

Kør en fuld scanning med Ewido, og tillad programmet at fixe de ting, som det finder. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.
Programmet opretter en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar. Du kan se hvordan du skal oprette og gemme rapporten her: http://www.spywarefri.dk/manualer/ewido-manual.htm Ewido manual Hvis du er i tvivl. Se punkt: 19 og 20
---------------------------------------------------------------------

DrWeb - Dobbeltklik på cureit exe filen laver den en kort startup/express scan.
Lad den fixe hvad den finder (Say Yes to all)
Derefter skal du klikke på Options -> Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Move.
Fjern flueben ved - Prompt on action.
Ved Move Path sletter du hvad der står, og skriver: c:\infected
Tryk på Anvend og derefter på OK.

Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.
Tryk så på den grønne pil nederst  til højre, så scanner den, og fixer problemerne.

Når scanningen er færdig, gå op i file - Tryk på - Save Report list.
Så ligger der en en fil der her hedder drweb.csv (åbnes med Notebook/Notepad - på skrivebordet.
Luk Programmet
---------------------------------------------------------------------

Start superantispyware ved at højreklikke på den gule og sorte bille ved uret

Tryk på - Scan for, Adware,Malware - linjen
Tryk på - Preference - Knappen.
Fjern flueben ved - Start SuperAntiSpyware when Windows starts.

Tryk på Fanebladet - Scanning control.
Ved scanning options, skal der kun være flueben i de to nederste
Fanebladet - Real Time Protections. Fjerner du fluben ved - Enable Real Time Protection
Tryk så på Close

Tryk på - Scan Your computer - Knappen. sæt flueben ved de drev der skal scannes. Det er vigtigt at drev hvor Windows (systemdrevet) ligger, har et flueben.
Flyt så prikken ved - Perform quick Scan, ned til - Perform complete Scan.
Tryk på Næste, så går den i gang med at scanne.

Det kan godt tage lang tid hvis du har meget på computeren

Når scanninngen er færdig popper der en boks op, tryk OK.
Sæt flueben ved alt den har fundet - næste. Så vil den fixe/slette infektionerne.

Lad den genstarte.
---------------------------------------------------------------------

Efter genstart -

Åben SuperAntiSpyware igen
Tryk på Preferences, vælg Statistics/Logs
Marker loggen i det lille vindue og tryk på View Log.
Kopier teksten herind sammen med loggen fra Ewido og loggen fra DrWeb (drweb csv)

Sammen med en frisk Log fra HiJackThis...

NB: Inden næste kørsel med HiJackThis.exe skal du OMDØBE programfilen HiJackThis.exe til ALTERNATIV.exe , da visse uønskede elementer har en tendens til at skjule sig når der kører en process ved navn HiJackThis.exe !!!
Avatar billede huffen Nybegynder
23. november 2006 - 16:03 #5
SUPERAntiSpyware Scan Log
Generated 11/23/2006 at 00:38 AM

Application Version : 3.3.1020

Core Rules Database Version : 3134
Trace Rules Database Version: 1151

Scan type      : Complete Scan
Total Scan Time : 01:01:22

Memory items scanned      : 171
Memory threats detected  : 0
Registry items scanned    : 3972
Registry threats detected : 0
File items scanned        : 26466
File threats detected    : 0

mirc.exe;D:\mIRC;Program.mIRC.616;Moved.;
A0013755.exe;D:\System Volume Information\_restore{B46A362E-B8AB-43A1-96E3-833D11FAA14D}\RP75;Program.mIRC.616;Moved.;

jeg kunne ikke gemme ewido rapporten, fordi den simpelthen ikke reagerede da jeg trykkede på knappen. (i fejlsikret)

men den fandt 118 cookies og det var vist det.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:03:12, on 23-11-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\KhalShared\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\WINDOWS\system32\notepad.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Programmer\ewido\security suite\oldewido.exe
C:\Documents and Settings\Emil\Skrivebord\alternative.exe.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ofir.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://messenger.msn.com/flash/?mkt=da-dk&version=7,0,60,0
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [GBB36X Configure] C:\WINDOWS\system32\JMRaidTool.exe boot
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RunDLL32.exe NvMCTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\games\Steam\Steam.exe -silent
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Download all links using BitComet - res://D:\Programmer\BitComet\BitComet.exe/AddAllLink.htm
O8 - Extra context menu item: Download link using &BitComet - res://D:\Programmer\BitComet\BitComet.exe/AddLink.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
23. november 2006 - 23:16 #6
... der er ikke noget speciel at gi' af ifølge Loggen... Stadig samme problem ?
23. november 2006 - 23:16 #7
Hent herefter denne lille fil og pak den ud til dit Skrivebord:
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Dobbeltklik på iereg bat.
Genstart og fortæl om det er bedre nu ...
Avatar billede huffen Nybegynder
24. november 2006 - 17:22 #8
jeg har fundet problemet, det var mit tastatur der var gået i stykker og derfor gjorde den det. så lig et svar med hån og spot så jeg kan sende pointene til dig :-)

tak for hjælpen
24. november 2006 - 20:47 #9
Ping...

(Læg selv et [svar] og lad os dele..)