Avatar billede pnr Nybegynder
21. november 2006 - 17:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mangler en box til multi select og en dropdown til billeder

Er der ikke nogen der kender til en boks hvor i man kan vælge flere værdier på engang, evt. noget ala en listbox med checkbokse i?
Så mangler jeg også en dropdown hvor i jeg kan indsætte billeder.
Avatar billede davidfossil Nybegynder
21. november 2006 - 17:39 #1
"boks hvor i man kan vælge flere værdier på engang,"
System.Web.UI.WebControls.CheckBoxList - evt. med en fast højde og overflow:auto;

"dropdown hvor i jeg kan indsætte billeder"
Det bliver nok nødt til at være noget JavaScript, men der findes sikkert et .NET komponent hvor det er samlet til dig. Har du prøvet Google på den her?
Avatar billede pnr Nybegynder
22. november 2006 - 05:58 #2
Hej davidfossil, og tak for din kommentar :)

Dit første forslag virker fint hvis jeg vel og mærke sætter en height og overflow på en omkrandsende div.

Med hensyn til den dropdownboks så har jeg Gogglet helt vildt efter en, men dem jeg har kunnet finde koster alle min kr. 700,-

Så jeg mangler stadig forslag til en dropdown man kan putte billeder i, og ikke koster kasssen...
Avatar billede davidfossil Nybegynder
23. november 2006 - 11:33 #3
Jeg kender ikke selv til noget der opfylder dine behov, og en hurtig søgning giver mig kun betalingsløsninger. Der findes garanteret nogle kodeeksempler et sted derude, men det er da lige før at det bedre kan betale sig at fixe det selv (såfremt man ikke gider betale sig ud af det).

Jeg forestiller mig en <ul> med alle options incl. billeder og beskrivelser. Denne er som udgangspunk skjult, men vises vha. JavaScript når man klikker på din drop down. De enkelte <li>'er i listen reagerer så på klik og sætter selection på dropdownlisten alt efter hvor der klikkes.

Der er en smule arbejde i det, men hvis du kender lidt til JavaScript og CSS burde det da kunne løses :)
Avatar billede pnr Nybegynder
04. august 2010 - 07:17 #4
hej davidfossil, tak for hælpen smid svar så får du point!
Avatar billede pnr Nybegynder
18. august 2010 - 13:20 #5
lukker