Avatar billede davidfossil Nybegynder
19. november 2006 - 14:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

At skrive XML til Sql Server 2005 med ADO.NET

Hvordan bærer jeg mig ad hvis jeg ønsker at gemme noget on-the-fly genereret XML i en Sql Server 2005 database med et felt af XML-typen?

Jeg er klar over at jeg simpelthen kan kaste det ind som en string, men er det den "rigtige" måde at gøre det på? Jeg jeg læser XML fra databasen er det jo muligt at fange en XmlReader, så jeg forestillede mig at der var en lignende variant den anden vej med en XmlWriter.

Alt hvad jeg kan finde når jeg slår op i mine bøger eller søger på Google er info om hvordan man læser XML, men intet om hvordan jeg indsætter ny XML i min database gennem ADO.NET. Skal det bare smides ind som en string?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2006 - 22:42 #1
hvis alt XML skal ind i et felt, så bar eind som string

hvis XML skal splittes ud så prøv og kig på dette her:

http://www.perfectxml.com/articles/xml/openxml.asp
Avatar billede arne_v Ekspert
31. december 2006 - 20:55 #2
OK ?