Avatar billede miganton Nybegynder
19. november 2006 - 13:11 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

Tastaturet virker ikke!

Hey.
Jeg har en macbook, og igår kom jeg til at vælte noget vand ned over lidt af tastaturet..
Jeg prøvede at tørre det af, men nogle af knapperne virkede stadigvæk ikke..
Jeg prøvede også at tage en af knapperne af og tørre vandet indenunder den væk, derefter prøvede jeg at trykke på alle tastaturets knapper en masse gange, og nu er der slet ikke nogle af knapperne der virker.
Det forstår jeg ikke, for vandet kom kun på 1/5 af tastaturet (det var ikke meget vand) og knappperne i den modsatte side aaf hvor der rød vand i kan umuligt være kommet i kontakt med vandet..
Kan man komme til at låse tastaturet ved at trykke på nogle bestemte knapper samtidig??
Jeg håber i kan hjælpe mig!!!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 13:19 #1
nyt tastatur ;)
Avatar billede miganton Nybegynder
19. november 2006 - 13:42 #2
det er en bærbar, så et nyt tastatur ville ikke være så praktisk..
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. november 2006 - 13:45 #3
nyt tastatur ;)
Avatar billede miganton Nybegynder
19. november 2006 - 13:55 #4
gør i det for at irritere mig ??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 13:57 #5
nej fordi det er svaret!
Avatar billede miganton Nybegynder
19. november 2006 - 14:03 #6
ved du vordan det kan være at hele tastaturet lige pludsellig ikke virker ?
For det er da underligt..
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. november 2006 - 14:08 #7
hvorfor skulle vi irritere dig.
-det var da ikke os der hældte vand i dit tastatur.

De små kobber-kanaler der leder funktionerne videre er højst sansynligt irret sammen, da vand som bekendt er en udmærket strømleder.
1 stk nyt tastatur direkte fra Holland er det eneste svar.

Har du en familie-/indbo-forsikring med udvidet elektronik-dækning ?
-det har jeg. Den dækker den slags fjumre-ting som sker ved udefrakommende uheld.
Læs den FØR du indsender din maskine.

Udefrakommende uheld er f.eks vand fra dit loft . . . som kommer fra dit tag eller !!!

Held og lykke med projektet . . .
Avatar billede miganton Nybegynder
19. november 2006 - 14:13 #8
fordi i begge skrev det samme ude n forklaring og med en irriterende smiley..
jeg tegnede forsikring da jeg købte den, som skulle dække hvis man spilder noget ned i den.. så det må vel være nok
tak for svaret..
Avatar billede miganton Nybegynder
19. november 2006 - 14:16 #9
er det ikke lidt underligt at hele tastaturet først holder op med at du efter omkring 1 time.. For hvis vandet breder sig sker det vel meget hurtigt .. ?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 14:50 #10
nej du skal tænke på at der er et lille mellemrum mellem det fleksible print, og selve plastikken, dette gør at vandet ikke kan løbe frit, og derfor er det længere tid om at blive spredt, er du heldig forsvinder problemet om nogle dage når den er tørret, men det er langt fra sikkert.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. november 2006 - 18:33 #11
Send den ind til Apple.
-det vil altid drille lidt, selvom det måske næsten går i sig selv.

Det vil være en stor værdiforringelse, når du sælger maskinen engang . . .
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. november 2006 - 18:33 #12
husk at give point . . .
Avatar billede miganton Nybegynder
19. november 2006 - 18:52 #13
Aeblenet: Kan jeg ikke aflevere den i fona, eller hvad mener du med at jeg skal sende den ind til apple ?
kan den tage mere skade hvis jeg venter med at få den sendt til reperation om et par dage ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
28. november 2006 - 06:25 #14
Start med at kontrollere hvor lang tid du har tilbage af garanti'en her:
http://www.apple.com/dk/support/

Du skal så bestille en Repair og der kommer vist nok en UPS (United Parcel Service) med en kasse, som passer til din originale emballage.
Han tager den med til Holland!

Det er nemmere end at gå på posthuset. (jeg har dog aldrig prøvet det, andet end med et batteri der skulle byttes)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
28. november 2006 - 07:40 #15
der er ikke garanti på vandskader.
Avatar billede miganton Nybegynder
28. november 2006 - 21:37 #16
niels: da jeg købte den fik jeg flere gange afvide at hvis jeg spildte vand eller cola ned i tastaturet dækkede forskrninge også det..
Tak for svarene, jeg har fået tastaturet til at virke :)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
28. november 2006 - 23:30 #17
takker for point . . .
-og fortsat go fornøjelse!
Avatar billede oddj0b Nybegynder
09. januar 2007 - 23:41 #18
Fonas forsikring siger at de også dækker hvis der hældes væsker i den. Jeg ville gøre brug af Fonas service.