Avatar billede onkel_satan Nybegynder
18. november 2006 - 21:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Top, bund, menu og masterpage

Som jeg kan forstå bruger man i asp.net masterpage istedet for at include(top.html/bund.html/menu.html) som man jo gør i f.eks. php.
Jeg har derfor lavet en masterpage med tre contentholders, en i toppen (top), en i venstre side (menu) og en i bunden (bunb). Herefter har jeg lavet de tre individuelle .aspx sider (top, menu og bund). Disse 3 sider arver/refererer så til masterpagen og optager deres respektive contentholders.

Men nu er når jeg loader en af de tre sider, er det kun den sides indhold alene der bliver vist, de andre tos indhold bliver ikke vist. Nok mig der har misforstået lidt hvordan masterpages virker, men hvordan får jeg den til at vise indholdet i de 2 andre contentholders ?
Avatar billede sneakraid Nybegynder
18. november 2006 - 23:33 #1
En masterpage skal du se som en skabelon, som alle dine sider kan bruge. F.eks. laver man headeren, footeren og menuen i masterpagen, herefter definerer man et område, hvor i sidens indhold vises (her placeres contentplaceholder).

Du kan læse lidt om det her + se illustration af hvordan det kan gøres.
http://www.c-sharpcorner.com/Code/2004/May/MasterPages.asp
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
19. november 2006 - 04:14 #2
Ahh... Sådan der.
Smid et svar.
Avatar billede sneakraid Nybegynder
19. november 2006 - 12:40 #3
Kommer her. Godt du kunne bruge det :)