Avatar billede quercus Nybegynder
21. maj 2001 - 14:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SQL

Øhhh, er jeg blevet blind eller ?

Hvis man har spørgsmål til SQL, altså selve sproget.
Det vi har nu, hedder vist nok SQL 2 og snart kommer SQL 3 med objektorienteret faciliteter.
Hvor skriver man så indlæg om dette ?

Ikke noget med MySQL eller MS SQL, bare den rene SQL

Jeg kunne da godt forestille mig at der kunne være mange spørgsmål til SQL 3, som retter sig mod Objektorienteret Databaser

Idé ?
Avatar billede well_r Nybegynder
21. maj 2001 - 14:46 #1
kunne være en idé - selvom jeg ikke selv bruger SQL
Avatar billede sjensen Nybegynder
21. maj 2001 - 14:57 #2
Du kan bare vælge enten MySQL eller MSSQL. For rene SQL spørgsmål er det ligegyldigt. Der er masser af eksperter i begge kategorier.
Avatar billede keysersoze Guru
21. maj 2001 - 14:58 #3
SQL - kunne jo oprettes...

men mange gange kommer sql-sætninger under enten php eller asp - og hvis det er om selve database-sql\'er (underlig forklaring(?)) så findes der jo altid databaser -> generelt
Avatar billede quercus Nybegynder
21. maj 2001 - 15:41 #4
php eller asp, ?
Ja, eller Access eller Oracle eller Databaser generelt, eller alle mulige andre steder hvor man har brug for at udføre til tider kompleks SQL mod en eller anden database.

Et eksempel kunne være, at jeg sad og havde brug for hjælp til en SQL forespørgsel i en database med Objektorienteret faciliteter, hvor man har brug for udtræk af flere tabeller, med nested tabeller osv.
Det er jo spørgsmål til selve sproget, ikke den database det kører på, eller indholdt i andet sprog, som f.eks. ASP

Er det helt ved siden af ?
Avatar billede netsrac Praktikant
21. maj 2001 - 16:26 #5
Ofte har det jo også betydning hvilken DBMS man anvender, SQL sproget er jo ikke ens for alle databaser, de har jo hver deres særhed og fordel. Så hvorfor ikke bare stille dem i Databaser -> Generelt.
Avatar billede quercus Nybegynder
21. maj 2001 - 16:41 #6
Jahh ?
Hvis Databaser -> Generelt dækker over SQL, så er det vel der man skal stille spørgsmålet.
Avatar billede quercus Nybegynder
26. maj 2001 - 21:34 #7
Lukker og slukker...