Avatar billede kims0809 Nybegynder
17. november 2006 - 23:18 Der er 3 kommentarer

web.config, hjælp!, skal ikke hentes fra root som standard!

Jeg fik løst problemet men måske kan du hjælpe mig med noget andet.

Jeg har en web.config fil som ligger her: root/web.config

Der køres asp.net 1.1 på root, mens der i nedenstående mapper køres asp.net 2.0

root/absolutels
root/absolutenl
root/absolutebm

Derfor skal jeg have web.config filen for asp.net applikationerne til altid at blive hentet fra den samme mappe som applikationen ligger i, som fx herover: root/absolutels/web.config, istedet for root/web.config

Hvordan klarer jeg lige den?
Er det med at rette lidt i web.config eller machine.config som ligger under .net 2.0 framework?
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. november 2006 - 10:56 #1
Tror jeg ikke du har nogen muligheder for, men du kan i din root konfigurationsfil oprette settings baseret på en sti, så du kan lave én konfiguration for dir1 og en anden for dir2.
Du får altid konfigurationsfilen fra samme virtuelle directory - og for de virtuelle directories det ligger under, men det er uafhængigt af den fysiske folderstruktur.
Hvad er det der ligger i din 1.1 konfig der ikke må være tilgængeligt for dine 2.0 apps?
Mvh
Avatar billede kims0809 Nybegynder
18. november 2006 - 16:07 #2
Der liggers om sådan ikke noget i root som ikke må bruges i de andre, men jeg kan bare ikke få det til at virke, når den bruger den web.config som ligger på root. Jeg tror dog at du er ude i noget af det rigtige med at specificere en sti, men da jeg overhovedet ikke har leget med det her før, kan du så vise mig et eksempel, som er lige til at smide ind i den nuværende web.config fil på root, det er noget med appsettings ikke?
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. november 2006 - 10:36 #3
Kan du præcisere hvad det er der ikke virker - og hvilke fejl det giver dig?

Du kan i din root konfiguration angive settings for foldere sådan her:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms178692.aspx

Mvh