Avatar billede beerh Nybegynder
21. maj 2001 - 14:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TChart - Click event på label?

Jeg har en Tchart som indeholder en Gantt serie. Jeg skal have lavet en onclick event på y(left axis) labels, men der er ikke en forud defineret event! I hjælpe filen står der noget med at man kan bruge propertien PosLabels på LeftAxis, men ikke hvordan, og jeg har ikke lige umiddlebart kunne fange den på Chart onClick! Den returnere værdien 431????

Anyone?
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. maj 2001 - 14:36 #1
Du skal nok omkring en OnmouseMove event, og så checke på om Mousepos er indenfor label\'en, det er ikke så svært som det lyder. TMouse.Pos kan bruges til at få aktuele pos på musen, så skal du bare lave en SreenToClient på den TChart du har din OnMouseMove på.

/Martin
Avatar billede beerh Nybegynder
21. maj 2001 - 14:46 #2
Den skal jeg lige have uddybet lidt!!! Hvad har Mouse Move med Mouse click at gøre???? Og hvad med label koordinaterne?
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. maj 2001 - 14:53 #3
Sorry, du har ret det er OnMouseUp/OnMouseDown, dem kan du måske få med \"PosLabels på LeftAxis\" som du skriver, eller må du jo improvisere, har ikke lige nogen ider

/Martin
Avatar billede beerh Nybegynder
10. september 2001 - 12:17 #4
Så er problemet blevet aktuelt igen! Har fået lidt højere prioritet, så der er 500 point på spil!
Avatar billede beerh Nybegynder
09. april 2002 - 23:03 #5
Åbentbart ikke!