Avatar billede kims0809 Nybegynder
17. november 2006 - 18:25 Der er 3 kommentarer

ASP.NET og virtual dir. problemer, hjæælp mig.

Hej Allesammen

JEg har det problem at jeg prøver at køre ASP.NET 1.1 og 2.0 under samme domæne. Jeg kører 1.1 på root men hvilket kører fint, mens jeg prøver at køre ASP.NET 2.0 i et virtual directory. men så skriver den følgende: The virtual path '/currentcontext.dummy' maps to another application, which is not allowed.

Tag et kig her for den fulde fejl: http://86.58.131.42/xigla/absolutels

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Kim
Avatar billede davidfossil Nybegynder
17. november 2006 - 21:31 #1
I din inderste app. bliver du nødt til at smide en tilde ~ foran alle absolutte stier - fx ~/currentcontext.dummy

~/ mappes automatisk til roden af den aktive applikation, og bør sådan set altid bruges frem for en alm. / så længe du skriver adresser på server siden.

Håber det løser dit problem :)
Avatar billede kims0809 Nybegynder
17. november 2006 - 23:17 #2
Jeg fik løst problemet men måske kan du hjælpe mig med noget andet.

Jeg har en web.config fil som ligger her: root/web.config

Der køres asp.net 1.1 på root, mens der i nedenstående mapper køres asp.net 2.0

root/absolutels
root/absolutenl
root/absolutebm

Derfor skal jeg have web.config filen for asp.net applikationerne til altid at blive hentet fra den samme mappe som applikationen ligger i, som fx herover: root/absolutels/web.config, istedet for root/web.config

Hvordan klarer jeg lige den?
Er det med at rette lidt i web.config eller machine.config som ligger under .net 2.0 framework?
Avatar billede davidfossil Nybegynder
19. november 2006 - 14:54 #3
Av - der kan jeg nok ikke hjælpe dig. Har selv en tråd kørende herinde omkring nedarvning af web.config som driver mig til vanvid =\