Avatar billede kanselv Nybegynder
16. november 2006 - 13:58 Der er 5 kommentarer

Omdirigering af url

Hej

Jeg har et domæne som jeg gerne vil pege over på et webhotel. Jeg vil dog gerne beholde domænenavnet i adresselinien. Eks:

En bruger indtaster dom1.dk i sin browser. Brugeren bliver ledt over på sub.dom2.dk men har stadig dom1.dk stående i browseren. Kan det lade sig gøre? (Og er det overhovedet den rigtige kategori at stille dette spørgsmål i?)
Avatar billede reupke Nybegynder
19. november 2006 - 18:11 #1
Ja, det kan klares via f.eks. et frameset, hvor du har en frame på 100% til den side du vil videresende dine gæster til.
Avatar billede apo Praktikant
19. november 2006 - 18:17 #2
Men hvis du interesserer dig for at dine sider (læs: hele dit website) skal kunne findes i Google's indeks, er det ikke en god idé - jeg tvivler kraftigt på at Google accepterer den slags viderestillinger, og det kan ende med at hele dit site udelukkes fra Google.

For at sætte tingene i perspektiv, kan jeg fortælle at omkring 90% af den traffik jeg får på mit website, kommer fra Google.
Avatar billede kanselv Nybegynder
20. november 2006 - 08:11 #3
reupke-> jeg kan ikke bruge frames da jeg ikke har et webhotel til dom1. Det er kun et domænenavn.
Avatar billede magnusbm Nybegynder
11. juni 2007 - 15:59 #4
Du kunne indsætte  denne kode i en indexfil når man går ind på dom1.dk. Husk at gemme file som .php

<?php
$siden = file_get_contents("http://sub.dom2.dk");
print $siden;
?>

I den ovenstående kode bliver adresse linjen dom1.dk der stadig.
Var det det du tænkte på?
Avatar billede kanselv Nybegynder
11. juni 2007 - 17:10 #5
magnusbm-> nej for dom1.dk er jo ikke hostet nogen steder. Altså kan jeg ikke lave en indexfil...