Avatar billede futurefreak Nybegynder
15. november 2006 - 09:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ingen DVI indgang i skærm - hvad så

Hej E

Jeg vil gerne have et nyt dual-head grafikkkort - eller et nyt grafikkort som kan trække mine to Sony G400/G500 skærme.

Mit problem er, at disse skærme ikke har DVI indgange og derfor kun kan bruges af dual-head grafikkort som Matrox sælger.

Naturligvis kunne jeg bruge de 2300.- det koster for et Matrox Parphelia med 128mb.

Men findes der ikke noget bedre?

Ellers findes der andre løsninger? (Med disse to skærme, vel at mærke)

:-)
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2006 - 09:50 #1
hos shg kan en adapter fåes :

Varenummer: 800170

Producent: shg Computers

Varenavn: Adapter, VGA monitor on DVI Graphic Card

Model:

Lagerstatus:  På lager, levering 1-2 dage

Pris: DKK 89,00

  http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800170
Avatar billede futurefreak Nybegynder
15. november 2006 - 11:07 #3
jetdirect >>
Cool - så skal jeg bare finde et grafikort der understøtter analog converter.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2006 - 11:21 #4
jeg skal høre :

dine 2 skærme har alm vga ?

Stort set alle nye grafik kort i den høje ende af geforce serien har 2 dvi stik .

selv kører vi med et gf 7900 gt kort den har mulighed for 2 skærme og der følger 1 adapter med så til dette kort skal kun købes 1 adapter

kortet hedder xfx 7900gt 256 mb pci express
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. november 2006 - 12:19 #5
alle kort med et DVI stik kan benytte de convertere, så ingen problemer der.
Avatar billede futurefreak Nybegynder
15. november 2006 - 14:37 #6
jetdirect >>

Ja, pt. har jeg et 32mb Matrox G450 AGP kort.

Vil det ikke være at gå ned med et PCI kort i forhold til et AGP kort?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2006 - 15:12 #7
jo det vil det agp er bedre end det gode gamle pci sokkel

evt dette kort som er agp ?

  http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341440 ,den har 1 vga og 1 dvi port
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2006 - 15:13 #8
jeg glemte du skal helst gå efter de kort der hedder gt til sidst de findes som

i nævnte række følge

gs
gt
gtx
Avatar billede futurefreak Nybegynder
15. november 2006 - 19:47 #9
jetdirect >>

Tak for dine gode svar.
Men mit MB understøtter kun 4x AGP http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?t=d&id=37

Så det kort duer ikke.

Herligt med de 256mb og prisen var ligeså god, men desværre ...
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2006 - 23:12 #10
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340970    4x agp men kun 128mb ram

der er desværre langt imellem 4x agp kortene men 128 mb ram er bedre end 32 mb ;-)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. november 2006 - 23:28 #11
om det er 4X eller 8X betyder intet, de er kompatible ;)
Avatar billede futurefreak Nybegynder
16. november 2006 - 10:18 #12
jetdirect >>
Nu spørger jeg dumt, men et grafikkort til 300.- kan vel ikke være godt?
Vil gerne ofre 15-2000.- på et super grafikkort med to vga/dvi udgange.
Avatar billede futurefreak Nybegynder
16. november 2006 - 10:19 #13
niels hansen >>
Mener du at et 8x AGP godt kan sidde på et 4xagp bundkort?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
16. november 2006 - 11:49 #14
Ja AGP 4X og 8X kan uden problemer sidde i et bundkort med kun 4X AGP, du vil bare kun kunne køre i AGP4 mode (men forskellen er i praksis heller ikke ret stor på 4X og 8X så tabet er ikke så stort), jeg benytter selv et ATI X800 AGP 8X i mit workstation board (og det har kun AGP 4)

http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Graphics_Port
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2006 - 18:38 #15
dette er et godt valg hvis du køber det :

  http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341440

og så kan du bruge de sidste 1000 kr på noget andet til din pc
Avatar billede futurefreak Nybegynder
16. november 2006 - 22:06 #16
Ok, jeg er blevet klogere - nu skal jeg bare finde et kort som duer.

Tak til alle for jeres indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2006 - 10:26 #17
jeg takker

kig evt også på zitech.dk