Avatar billede kims0809 Nybegynder
14. november 2006 - 17:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kan pludseligt ikke vise .aspx filer.

Hej

Jeg har problemer med at der ikke vises noget på mit website, på IP http://86.58.131.42 Smider jeg en test htm side op er der ingen problemer med at vise denne, men som i kan se på adresse nu, så ser det ud som om der slet ikke er nogle filer der. Det skal siges at jeg har installeret ASP.NET 2.0

Kan problemet være at der er ændret i MSSQL databasen?

Måske jeg skulle prøve at reinstallere IIS eller hvad?

Mvh

Kim
Avatar billede jps6kb Novice
14. november 2006 - 18:19 #1
Har du tjekket om du har tilladt at køre ASP.NET filer på serveren?
Inde i din IIS -> Web Service Extensions. Der skal ASP.NET2x være allowed.

Derudover, så sørg for at din startside hedder Default.aspx ellers skal du ind i settings på det website, og vælge Documents. Her kan du tilføje et filnavn som den skal bruge som startfil. Som standard er der default.html, default.asp, default.aspx osv.
Men hvis du får problemet når du skriver http://86.58.131.42/Blah.aspx så er det nok ikke det. ;)

Håber du får noget ud af det.
Avatar billede kims0809 Nybegynder
14. november 2006 - 20:13 #2
Damn du har sgu ret, nu virker det!! Nu jeg lige har dig, kan du så svare på om jeg kan køre både asp.net 1.1 og asp.net 2.0 på det samme domæne i IIS?? For jeg kan jo ikke sætte aspx filer til både at køre igennem .net 1.1 og .net 2.0 eller kan jeg?
Eller skal jeg bare sætte det til kun at køre ASP.NET 2.0, jeg ved bare ikke om tingene så kan køre, 2.0 burde kunne alle de ting som 1.1 kan, eller hvad?

Mvh

Kim Sand Sørensen
Avatar billede jps6kb Novice
14. november 2006 - 21:45 #3
Du kan kun sætte et website til at køre én version, men det er bagud-kompatibelt, så bare sæt den til 2.0 uanset hvad. ;) og tak for point.