Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2001 - 10:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af Program

Hej. Hvordan er det muligt at folk kan opdatere et program man har lavet, hvis de allerede har installeret det? Jeg vil have det således at folk ikke skal hente et NYT program hver gang der er foretaget ændringer, men at de derimod kun henter de nyeste opdateringer.
Avatar billede borrisholt Novice
21. maj 2001 - 10:21 #1
du kan ikke opdatere dele af en fil. Skal du lave noget som du beskriver, må du dele dit program op i flere dll filer ... Så kan du erstatte dem.

Jens B
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2001 - 10:43 #2
Det vil sige det er umuligt at opdatere et program, hvis man ikke har bygget programmet fra starten for at det skulle opdateres?
Avatar billede borrisholt Novice
21. maj 2001 - 10:44 #3
yep ! :-(

jens B
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. maj 2001 - 11:27 #4
Både ja og nej, du kan bruge et patch program så du kan sende en lille forskels fil ud og så kan brugerne patch til den nye version, eller du kan forberede dit program til at køre med runtime-packages som delphi suportere, der var en god artikel om det i delphimagazine for et par år siden. Hvis du har lyst til at prøve patch-vejen så drop en mail, så skal jeg sende dig et program der kan ( med delphi source )

/Martin
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2001 - 11:35 #5
> Martin lind, det ville være perfekt det med en patch, men hvad er din mail adrersse? Du kan skrive til mig på, smukkemanny@hotmail.com
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. maj 2001 - 11:37 #6
er sendt
Avatar billede borrisholt Novice
21. maj 2001 - 11:39 #7
martinlind >> som sædvanlig vil jeg da gerne være med .... :-)

Jens B
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. maj 2001 - 11:43 #8
JB >> Fik du den ikke i sidste uge ?
Avatar billede borrisholt Novice
21. maj 2001 - 11:44 #9
Det var den der der kunne sammenligne to filer .... Er det den samme du vil bruge til at lave patch\'es med ?

Jens B
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. maj 2001 - 11:47 #10
Jb >> Ja det er den faktisk ganske udemærket til, har selv brugt den til det, med held.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2001 - 12:06 #11
Takker
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. maj 2001 - 12:08 #12
Selv tak.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2001 - 12:40 #13
Ok fint nok, men hvordan fungerer det i praksis. Altså det den nye install-fil jeg skal køre det på?, eller er det hele delphi projektet?
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. maj 2001 - 12:47 #14
Det er på den færdige exe-fil, du gemmer version 1, meget godt da du ikke kan kompilere igen også være helt sikker på at få det samme \"mønster\" i din exe-fil, når du så har lavet ver. 2 så kører du patch-programmet det laver så en lille forskels fil som du sender, sammen med patch-prog., til dem der skal opdatere det kører så patch programmet med ver.1 og forkelsfilen som parameter og vupti så har de en ver. 2 magen til den du har lavet forskels filen udfra, det er faktisk ret fikst, der er også nogle readme.txt og så kan du se i sourcen hvordan du laver det fra delphi, men der er en exe med du kan bruge og så et par bat-filer.

/Martin
Avatar billede silden Nybegynder
21. maj 2001 - 13:30 #15
martinlind >> jeg kunne da også godt bruge dette patch program :-)

min mail er:
sgc@post5.tele.dk

Søren W
Avatar billede sabine Nybegynder
27. maj 2001 - 22:38 #16
martinlind >> jeg kunne også godt bruge en kopi

mei mail er:
t.Hjortby@privat.dk

Mvh
Thomas