Avatar billede skint Nybegynder
12. november 2006 - 20:56 Der er 8 kommentarer

Optage fra VHS via en digital tuner?

Hej derude

Jeg har et par gamle bånd med hjemmevideo-optagelser som jeg gerne vil have lagt ind på computeren og så brændt ud på dvd. Hvad vil den besdste løsning til der være? Jeg har kun bærbar så et indstikskort er udelukket. Er det muligt at optage via antennestik på sådan en fætter som den her:

http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=194981

eller skal jeg ud og investere i en decideret AV Capture enhed?

På forhånd tak :)
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. november 2006 - 21:36 #1
kender ikke lige den dims du henviser til. Men jeg optog på min computer via et antennestik.
Det kræver bare noget computerkraft at optage i god kvalitet...
Avatar billede skint Nybegynder
12. november 2006 - 22:04 #2
Ok. Hvor meget er meget? Og hvordan var kvaliteten?

Altså en almindelig AV Capture enhed (som fx: http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=245584 )koster jo ca det samme som en digital tvtuner og så er det da lidt federe at få en digital tuner oven i hatten :) Og alt andet lige må man da kunne bruge et vhsbånd som kilde gennem den digitale tvtuners antennestik - det kan man jo da i hvert fald fra vhs til tv eksempelvis. Eller hvad?
Avatar billede coderdk Praktikant
12. november 2006 - 22:40 #3
Ja, den stick du linker til er en hybid - Der står den kan modtage både analog og digital tv - så der burde ikke være nogen ko på isen ;) Du skal bare finde den kanal som VHS'en bruger...
Avatar billede skint Nybegynder
13. november 2006 - 17:11 #4
Okay. det skal da prøves så. Takker!

Må man være så fræk at spørge om der er nogen som kan anbefale en digital tuner til usb? Helst ikke alt for dyrt... :)
Avatar billede skint Nybegynder
13. november 2006 - 18:07 #5
Avatar billede fuglen1 Novice
15. november 2006 - 14:55 #6
skints:Den du linker til først er en hybud med både dvb-t og analog tuner
Men når du sender et antennesignal fra din video vil det være i monolyd og vil der vil være i dårligere hvis du tager det via scart.

Dvb-t tuner kan du ikke bruge,da jeg aldrig har set med en video med dvb-t modulator
Den her har analiog videoindgang og dvb-t tuner
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=167485
Avatar billede skint Nybegynder
16. november 2006 - 15:03 #7
Hjemmevideoerne er i forvejen ikke i en super kvalitet, hverken billede eller lyd, da de er optaget med et gammelt videokamera fra 90'erne :)

Så at billedekvaliteten er lidt ringere end med scart og lyden er mono (hvilket den sikkert er i forvejen) gør ikke så meget.

Så der er altså stadig enighed om at en digital tuner, med analog tuner, vil kunne klare opgaven?
Avatar billede skint Nybegynder
18. november 2006 - 23:22 #8
Jeg tager chancen emd sådan en hybrid tvtuner tror jeg. Takker for hjælpen