Avatar billede luskebuks Nybegynder
12. november 2006 - 10:45 Der er 4 kommentarer

Computeren genstarter umotiveret

Hej alle I kloge hoveder.

Min computer genstarter af og til fuldstændig umotiveret og uden varsel. Det kan være hvis jeg spiller, men det sker også hvis den bare står i "tomgang". Efter at den er genstartet, opretter Windows jo en felmeddelelse, men det eneste jeg kan læse ud fra den, er at det er et hardware problem. Jeg har prøvet at have batteriet pillet af bundkortet i 24 timer, men den driller stadig lidt.

Er der nogen måde jeg kan få konstateret hvad der er galt og hvor problemet ligger?
Avatar billede redhack Nybegynder
12. november 2006 - 11:24 #1
Hvis ikke Windows kan komme med et godt bud på hvilket hardware som er defekt, så vil jeg skyde på at det kunne være enten din strømforsyning, eller et varme problem. Hvis du har en anden strømforsyning som du kan låne af en ven, så vil jeg anbefale at du prøver det. :)

Jeg har selv lige haft et ligende problem med min "gamle" strømforsyning. Den holdte kun ca. 2 år.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
21. november 2006 - 10:35 #2
Jeg har tjekket strømforsyningen gennem BIOS, og den giver de spændinger den skal. Så tror ikke problemer ligger der....
Avatar billede delakuer Nybegynder
21. november 2006 - 10:38 #3
Jeg har en kammerat som har samme problem, hans løsning er at have en blæser til at blæse ind i kabinettet, han har prøvet at skifte køler/blæser og det hjælper ikke, kun en vindblæser som blæser ind i kabinettet virker ved ham...
Avatar billede luskebuks Nybegynder
21. november 2006 - 10:56 #4
Har tjekket mine temperaturer, og CPU'en ligger på omkring 40 grader, hvilket jo ikke er meget for en AMD Athlon XP.... Så tror ikke det er der heller... Måske mine RAM....