Avatar billede andtof Nybegynder
11. november 2006 - 16:01 Der er 3 kommentarer

Kan ikke køre 1440x900 på widescreen.

Jeg har netop købt en Acer AL1916WAs, 19" widescreen, men kan ikke indstille min PC til at køre opløsningen 1440x900.
Jeg har, inde i skærmindstillinger, valgt visning af alle opløsninger og har prøvet med 2 forskellige NVIDIA grafikkort.
Er det blot et spørgsmål om at installere en driver der passer eller skal jeg ud og investere i et nyt grafikkort.
Jeg har prøvet med flg. grafikkort:
NVIDIA GeForce DDR og NVIDIA RIVA TNT2 model 64.
Skærmen kan sagtens bruges men er utydelig at se på.
Jeg kører lige nu 1280x960 men har også prøvet andre str.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2006 - 16:05 #1
Du skal bruge en inf fil fra Acer til at fortælle at din skærm kan køre i den opløsning.
Denne inf fil kaldes - lidt forkert - faktisk for en driver...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2006 - 16:06 #2
NVIDIA GeForce DDR og NVIDIA RIVA TNT2 model 64.

Det er forresten gamnle kort, som jeg slet ikke mener understøtter bredformet.
Avatar billede andtof Nybegynder
17. november 2006 - 19:53 #3
Tak for svaret. Meget tyder på at jeg må udskifte mit grafikkort. Hvad skal man købe når PC'en stort set kun bliver brugt til office programmer, dog afbrudt af børnenes cd-rom spil, man kan ikke umiddelbart se på et kort, når man kigger på "edbpriser.dk", om kortet kan køre 1440x900. Kan det lade sig gøre til under 500,-???