Avatar billede evildoctor Praktikant
11. november 2006 - 11:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TomTom Go 910

Jeg har en sådan GPS. Bruger den også som MP3-spiller i bilen.
Kan man få den til "bare" at vise kortet uden at have en bestemt destination den forsøger at nå frem til.
Det er nemlig sk**e irriterende at den hele tiden afbryder musikken med "drej til højre" eller "vend om når det er muligt"!!! :)

Hvordan f***en får jeg den til ikke at navigere et bestemt sted hen hele tiden???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. november 2006 - 14:05 #1
Mja - nu kender jeg ikke GO´erne, men på PDA versionen skal man blot trykke let et sted i bunden af skærmen (der hvor retningsanvisninger og hastighedsdata er), så popper der et lydpanel op, hvor du kan skrue ned. Men om det også skruer ned for musikken, ved jeg ikke.
Avatar billede evildoctor Praktikant
11. november 2006 - 14:29 #2
Det gør den! Det er jeg ihvertfald næsten sikker på.
Hvis jeg går ind i GPS-indstillinger og vælger lyden fra, og så går over i "jukebox" (Ja... det hedder det altså :), så kommer den søde rare (men i den situation extremt irriterende!) kvindestemme alligvel med gode forslag til hvor jeg skal dreje... :(
Avatar billede evildoctor Praktikant
11. november 2006 - 14:30 #3
... men kan lige checke det af når jeg kører i eftermiddag!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. november 2006 - 15:16 #4
Okay, hvis jeg skal sammenligne de muligheder jeg har på min PDA, så:

1. Gå i indstillinger. Her er der i første skræmbillede en "Slå lyd fra" ikon.
Hvis jeg slår lyden fra via den, så har jeg fortsat lyd på de andre funktioner i PDA´en...

2. På næste billede har jeg "Indstillinger for lydstyrke", hvor jeg kan skrue ned til et passende lavt niveau. Dette påvirker heller ikke anden lyd på min PDA.

3. Endelig kan man et par skærmbilleder henne vælge "Skift stemme". Her kan jeg vælge en stemme der ikke er installeret - og dermed heller ikke kan høres.

Én af de 3 måder må da kunne bruges på ´GO´eren også....?
Avatar billede acerbruger Nybegynder
11. november 2006 - 16:42 #5
Der er et punkt der hedder "slet rute" tryk på den, så kommer nyt vindue: ja/nej bekræft med at trykke på ja.
Herefter vises kun kortet uden komentarer, indtil du indtaster en ny detination.
Avatar billede evildoctor Praktikant
11. november 2006 - 20:17 #6
>acerbruger: Hvorhenne finder du det punkt. Jeg kan simpelthen ikke finde det nogen steder, men det lyder bestemt til at være løsningen på mit problem!!!
Avatar billede evildoctor Praktikant
12. november 2006 - 13:58 #7
...OK, hvor blind kan man være ;)
Har fundet "slet ruten"-punktet nu. Tak for hjælpen!!!