Avatar billede densortehingst Seniormester
10. november 2006 - 12:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Prisen på et domænenavn.

Er der nogen der har en ide om, hvad et domænenavn koster i fri handel. Jeg har registreret et "godt" domænenavn, men har nu fået en henvendelse fra et firma, som er interesseret i at købe det. Hvad kan/skal man forlange???
Avatar billede alsc Nybegynder
10. november 2006 - 12:48 #1
Der findes forskellige domænesites med auktioner, hvor du kan sætte dit domænenavn til salg. Prisen kan svinge fra ingen interesse til kæmpe interesse alt afhængig af den person, der kigger på det.

Et eksempel på sådan et site kunne være:
http://www.sedo.com/main.php3?tracked=&partnerid=&language=e
Avatar billede cpacan Nybegynder
11. november 2006 - 17:18 #2
Det er utroligt svært at svare på, fordi det afhænger af flere ting. F.eks. hvor svært er det at finde et lignende domæne, hvad skal det bruges til, har tilbudsgiver en eller anden fortrinsret til domænet (hævd) som de kan forsøge at bringe i spil.

Det rigtigste svar, som du ganske givet ikke kan bruge;-) er at du kan få det, som tilbudsgiver er parat til at betale. Hvad er du selv tilfreds med?

De seneste, jeg har været omkring, har kostet hhv. 2500,- 5.000,- og 20.000,-

Du skal vel sammenligne med, hvad du ellers mener at kunne få ud af domænet ved alternativ anvendelse.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
14. november 2006 - 13:53 #3
Der er frit valg på domænenavn uderfor DK.  Jeg har set .dk domænenavn til ca. 75 kr/år, og i U.K. og USA kan du købe .net og .com domæne til ca 5 dollar/år

De ny .eu og .biz domænenavn er lidt dyrere, men nogen gang kan du få dem gratis i forbindelse med en billig webhotel--har du kigget på webhoteller under 10 kr./md??
Jeg fik en .info domæne gratis i forbindelse med en webhotel der kostede 5, kr. om md.!!!
Avatar billede theprofessor Nybegynder
18. december 2006 - 13:26 #4
kommer an på om du vil have .net,.com., .org  .dk eller .eu .biz eller .info osv....

Førstenavnte er meget billig, ca. 10 dollar om året i USA og 75 kr. pr. år i Dk
Sidstnævnte er væsentlige dyrere...
Du kan måske få en gratis domæneregisrering i forbindelse med køb af webhotel..se på tilbudene....
Avatar billede apo Praktikant
19. december 2006 - 20:36 #5
theprofessor > Se lige efter datomærkningen ;o)

densortehingst har glemt alt om det her spørgsmål - sådan er det med 90% af E's brugere, desværre.