Avatar billede anabash Nybegynder
10. november 2006 - 11:38 Der er 10 kommentarer

PC vil ikke lukke ned efter installation af SP2

Heej!

Efter at have installeret SP2, så når jeg prøver at lukke min compunter ned, så stopper den på skærmen "Windows lukkes"

Skærmen slukker ikk, musen fryser, og alle kølere de kører stadigvæk, men alle lamperne går ud som det eneste.

Når jeg fjerne SP2 igen, så er der ingen problemer... hvordan kan jeg få SP2 installeret, og samtidig godt kunne lukke min pc ned uden at skulle holde min tænd/sluk knap inde.

på forhånd tak.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. november 2006 - 11:44 #1
Du har vel gjort følgende: http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/sp2_whattoknow.mspx
inden du installerede. ?
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2006 - 11:46 #2
Inden selve installationen af SP2 er det meget vigtigt, at maskinen er fuldt opdateret i Windows og i dit Antivirusprogram.

Du skal også være sikker på, at din pc ikke er fyldt med "snavs"
Hent programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2006 - 11:49 #3
Når SP2 er installeret, så skal du gå på Windows update og hente og installere de 55 vigtige updates der er udgivet - efter frigivelsen af SP2
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. november 2006 - 11:49 #4
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. november 2006 - 12:22 #5
APM skal være aktiveret i strømstyring.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. november 2006 - 14:12 #6
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. november 2006 - 14:15 #7
vedr. spyware/snavs så kan du prøve at kigge her http://arlet.dk/pakke.htm
eller http://spywarefri.dk
10. november 2006 - 16:02 #8
... eller stik os en HiJackThis Log ...
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
14. november 2006 - 22:26 #9
???
Avatar billede anabash Nybegynder
19. november 2006 - 13:05 #10
Heej

takker for alle svarene, undskyld jeg ikk har været online før idag.

Tja, jeg har scannet for spyware, og snavs, og det er ikk der problemet ligger.

- Jeg har fundet ud af, det er min PSU, min køler, og min køler på mit grafikkort, som allesammen ikke gider slukke, når jeg har trykket "luk computeren" .. skærmen går ud, alle lamper går ud... alt, pånær den der "fan" .. og det er kun efter jeg har installeret SP2.. men, det er jo rimelig vigtigt med den opdatering!.. :( hvad kan jeg gøre??