Avatar billede lund_dk Praktikant
08. november 2006 - 16:09 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af Firma site

Ohøj!

Jeg er ved at lave ny hjemmeside for mit arbejde, og har indtil videre fået lavet:
www.selek.com/2007/

Tanken var at holde et ultra enkelt design, uden det også bliver alt for kedelig. Farverne er holdt i vores "firma" farver, den røde som logoet, og de grå som vi ellers bruger mange andre steder.

Steder hvor der står #img logo# eller lign, skal man forstille sig grafiskelogoer, så langt er jeg ikke nået. ;)

Svensk / Norsk version er der ikke oversat tekster til endnu, så derfor vil disse versioners tekst være phrase koder eks, SE(1)

Jeg vil gerne have feedback på designog brugervenlighed :)
Avatar billede udvikler Nybegynder
08. november 2006 - 16:35 #1
Utrolig lækre farver der er brugt, det kunne ikke være bedre.

Måske skulle du gøre lidt mere ud af din webshop, men det handler dette spørgsmål jo ikke om :-)
(fx kunne banneret laves som kun tekst istedet for et billede, for folk med langsomt internet er det ekstremt irriterene)

Så skal du vist lige ændre det så man kan klikke på en knap i søgefeltet istedet for at man SKAL klikke enter. Man skal evt. kunne klikke på den lille lup til højre for feltet.

Så burde du måske også gøre mail adresserne på Personale siden til links istedet for bare tekst.

Mere har jeg ikke at sige, andet end at det er et fantastisk design i mine øjne.

Held og lykke!
Avatar billede udvikler Nybegynder
08. november 2006 - 16:38 #2
Brugervenligheden er forresten ligesom farverne - Lækkert!

Dog har du ikke gjort meget ud af brugervenligheden for blinde mennesker. Prøv at tilføje title="" på nogle af dine links/billeder det ville hjælpe en del. Nogle steder er teksten også lidt for lille, så en funktion der forstørrede teksten ville være super.
Avatar billede lund_dk Praktikant
08. november 2006 - 16:39 #3
Udvikler:
- Der skal klart flere steder gøres opmærksom på webshop.
  Webshoppen skal ligeledes også have samme designs om hjemmesiden, således at disse bliver ens.

- Banneret er lige lovlig tungt, ja, skal der gøres noget ved ;)

- meningen er at gøre Forstørrelsesglasset ved søgningen, til knap.

- Korrekt, email adresserne skal ikke blottes på den måde ;)

Og tak for god feedback :)
Avatar billede lund_dk Praktikant
08. november 2006 - 16:42 #4
.. og indgangssiden skal der naturlivis også gøres noget ved ;)
Avatar billede udvikler Nybegynder
08. november 2006 - 16:46 #5
:-)
Avatar billede lund_dk Praktikant
08. november 2006 - 16:52 #6
Har overvejet at fjerne midter centreringen, og så i stedet have sitet ca 100px fra venstre.
Avatar billede udvikler Nybegynder
08. november 2006 - 16:54 #7
Synes kun det passer godt til smalle sites, dit fylder næsten hele min 17" fladskærm og hvis du flyttede den 100px fra venstre ville det se kikset ud. Det ville ligne en fejl og ikke en grafisk finesse.

Men tjaa: din side, dine valg. :-)
Avatar billede nyby Nybegynder
08. november 2006 - 17:13 #8
jeg vil lige sige at du burde lave sådan at "menuen" i main flugter med starten på menuen (over main) og med logoet. Jeg mener teksten
Avatar billede nyby Nybegynder
08. november 2006 - 17:16 #9
du skal måske også tænke på længden på sætningerne.. dem du har lige pt er lidt for langt i mine øjne.
Avatar billede lund_dk Praktikant
08. november 2006 - 17:35 #10
nyby: Jeg forstår ikke helt hvad du mener med de 2 kommentarer, vil du uddybe nærmere..?
Avatar billede nyby Nybegynder
08. november 2006 - 17:43 #11
længden på sætninger? de skla være kortere.

det andet jeg mener er at du skal lave det sådan at "logo-teksten", Startside (menuen) og undermenuen starter på en lodret linie. altså sådan du kan sætte en lodret linie ind og så starter det hele hvor den linie er.

hjælp det med forståelsen?
Avatar billede lund_dk Praktikant
08. november 2006 - 17:52 #12
"længden på sætninger? de skla være kortere."
Sætninger har nu den længde de har.. Hvis det er forsiden du snakker om, så skal det ikke være sådan, der skal kort intro tekst til venstre, og billede til højre.

De står på en lodret linie.. undtaget slogan under logo, men det er med vilje.
Avatar billede nyby Nybegynder
08. november 2006 - 17:59 #13
med hvilken begrundelse?
Avatar billede lund_dk Praktikant
08. november 2006 - 18:16 #14
at sådan er vores logo lavet og fremgår alle steder..
Avatar billede nyby Nybegynder
08. november 2006 - 18:23 #15
http://www.nyby.info/linie.gif

det er det jeg mener..

det skal se sådan ud at ingenting er på venstre side af den linie..

var et bedre?
Avatar billede jowii Nybegynder
08. november 2006 - 20:47 #16
Vil altså give nyby ret. Det er kønnere at rykke teksten længere ind.
Kan godt være det er noget jeg har drømt, men mener bestemt også jeg har sagt det før. KAn bare ikke finde nogen steder, hvor det står :s :p

Skræmmende :-)
Avatar billede nyby Nybegynder
08. november 2006 - 21:13 #17
det er en grundregel for en multimediedesigner.studrende.
Avatar billede jowii Nybegynder
08. november 2006 - 21:19 #18
Så lærte jeg da også noget nyt. :-)
Avatar billede lund_dk Praktikant
09. november 2006 - 09:02 #19
Dejlig med konstruktiv kritik :)

Jeg har lavet forsiden lidt om, syntes der var noget der skulle "bryde" forsiden, så det ikke var alt for forvirrende.

Billedet med sommerfuglen er dog ikke lige dét billede som der skal være, i stedet vil jeg lave 20-30 billeder med vores produkter, som vises random.

Ligeleds at "vidste du" også vil komme til at køre random.

"linien" som du nævnte med sidemenu, topmenu og logo følger nu hinanden.

toppen med logoet er forbedret, så det er hurtigere at loade.
Avatar billede nyby Nybegynder
09. november 2006 - 10:03 #20
jeg har også lige en anden ting.

der hvor man kan vælge sprog på fx startsiden? hvorfor skal teksten blive større. jeg synes det vilel være nok bare det blev understreget fremfor at det blev større. Det ville heller ikke gøre noget hvis det kom til at stå på en linie.
Avatar billede lund_dk Praktikant
09. november 2006 - 10:09 #21
nyby: det eneste der sker (burde ske) er at teksten bliver fed, i stedet for normal. Teksen burde ikke blive større. Hvad browser er det i?
Avatar billede lund_dk Praktikant
09. november 2006 - 10:15 #22
Ah kan da godt se det ser helt galt ud i firefox.. 2 min, kigger lige på det,
Avatar billede lund_dk Praktikant
09. november 2006 - 10:17 #23
Prøv at se om det ikke er bedre nu.
Avatar billede nyby Nybegynder
09. november 2006 - 10:23 #24
det var meget bedre..

bruger firefox 2
Avatar billede lund_dk Praktikant
14. november 2006 - 17:25 #25
Nå er vist på tide at lukke..

Smider i lidt svar..?
Avatar billede lund_dk Praktikant
25. november 2006 - 20:15 #26
Så lukker jeg den her..
Avatar billede parox Nybegynder
06. december 2006 - 19:54 #27
Du svarede tilbage på min søgen efter noget hjælp til en hjemmeside, men den mail du gav mig, voldte kun problemer. Jeg fik mailen tilbage som jeg havde sent dig.