Avatar billede varmeskud Praktikant
08. november 2006 - 09:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan forbinder jeg pda med min pc samt overføre data?

Hej

Jeg har i lang tid haft en
HP iPAQ H2200 series pocket pc som bruger windows som bruger Tomtom 3
som jeg har brugt til at finde vej med når jeg var ude og køre.

Nu har jeg så fået en til af samme model. Der bruger den bare Tomtom 5 til at finde vej med.

Men mine spørgsmål lyder på følgene :
1. Jeg har dock station til begge som er sat til min stationær pc. Men hvad programer skal jeg bruge for at få forbindelse til PDA når den er sat til?

2. Kan jeg tilslutte begge PDA til min stationær pc på sammen tid?

3. Jeg har jo en masse "foretrukne" inden på min første PDA som jeg gerne ville have kopiret over på den anden PDA. Hvordan gør jeg det?

Håber der er nogle som der kan hjælpe mig på vej.

Med venlig hilsen,
Kim Petersen
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2006 - 09:39 #1
bruger din PC windows? I så fald et det programmet ActiveSync du skal have fat i.. det kan du hente på microsofts hjemmeside...

du kan browse din PDA via det program og dermed kopiere filer over på PC og videre til den nye PDA...
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. november 2006 - 10:41 #2
Arh ja det var ActiveSync som min onkel bruger når han har den tilsluttet på sin pc. Men han er kun hjemme i weekeden så han kan desvære ikke hjælpe mig.

Men hvad med driver til den/dem?

Og så mine 2 andre spørgsmål.
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2006 - 10:58 #3
har du installeret active sync? og hvis der følger en cd med pdaén kan du installere den, men på win xp med internet forbindelse plejer jeg at kunne tilslutte en PDA uden problemer...

Ad 2) det er jeg ikke sikker på, men tror det ikke...

Ad 3) det har jeg allerede svaret på: find filerne på den gamle PDA, kopier dem over på PC'en, tilslut den nye PDA og kopier dem derind...
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. november 2006 - 11:10 #4
Min onkel har alle cdérne til PDAérne. Så dem har jeg ikke tilgang til. Sidder og leder efter driver på nettet da den ikke selv ville installer dem på min windows xp.

omkring 3. Så er der jo tonsvis af filer på en pda. Så jeg ved ikke hvad for nogle filer jeg skal finde og hvor henne jeg skal finde dem?
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. november 2006 - 11:26 #5
Nå har jeg fået den tilsluttet til pc og øv. Man kan ikke have begge to tændt på en gang.

Men så mit spørgsmål 3. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2006 - 11:35 #6
Hvad er det ved mit svar der volder problemer for dig? det er svært at hjælpe når du ignorerer svaret (vedr. 3)
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. november 2006 - 11:49 #7
Jeg ignorere skam ikke dit svar på spm 3.
Men jeg ved ikke hvor filerne ligger på PDA. Så aner ikke hvor jeg skal finde det dokument med mine "fortrukne" køre steder på PDA så jeg kan kopir den/dem.
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2006 - 12:07 #8
se det kunne du jo bare spørge om :o)

Hvis det er TomTom foretrukne du leder efter, kan dette link måske hjælpe:
http://groups.google.com/group/sci.geo.satellite-nav/browse_thread/thread/e72c39406fa7190e/5d93f2a2aae37d53?lnk=st&q=favorites+PDA+location+&rnum=1&hl=da#5d93f2a2aae37d53

hvis det er internet foretrukne, sig til...
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. november 2006 - 12:13 #9
uhh lidt øv. Jeg firstår desvære ikke det engelske så godt.
Har siddet og prøvet at søge mig frem til noget men uden held.
Der er åbenbart ikke så mange dovne mennesker som mig der har 2 PDA da de ikke gider og tage den fra den ene bil til den anden bil :-/

Men det er tomtom fortrukne.

Den pda jeg skal "tage" fortrukne fra har tomtom3.
Den pda fortrukne skal "til" er tomtom 5
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2006 - 13:06 #10
du kan prøve dette (oversat fra TomToms forum på nettet, stedet du kan stille spørgsmål hvis du har brug for det, du kan sikkert få nogen til at hjælpe dig med det engelske):

Åben din PDA via active sync med browse/explore så du kan se filerne på den

Find mappen der indeholder det kort som dine favoritter hører til (hedder måske Danmark?) find filen der hedder det samme som mappen + .cfg (altså f.eks. Danmark.cfg)

Kopier denne ind på pcen et sted der er nemt at finde, tilslut den anden PDA og kopier den hen hvor du fandt den på den første...

jeg ved ikke om den kan finde ud af det når du skifter fra version 3 til 5, men det er det eneste bud jeg har...
Avatar billede ladyhawke Novice
08. november 2006 - 13:08 #11
Avatar billede ladyhawke Novice
16. november 2006 - 21:51 #12
har du fået hul igennem eller hvordan
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. november 2006 - 21:55 #13
Hej
Undskyld det meget forsinket svar.

Jeg kan desvære slet ikke få hul igennem :-((
Avatar billede ladyhawke Novice
22. november 2006 - 06:06 #14
Så prøve at spørge på TomToms hjemmeside... men jeg er ikke sikker på om du kan overføre data mellem version 3 og 5, der er trods alt en del udvikling i mellem de 2 versioner
Avatar billede varmeskud Praktikant
22. november 2006 - 13:00 #15
Ja det må jeg jo så prøve. Og ellers må jeg vel bare igang med at ligge dem ind manuelt selv om det jo tager noget tid.

Tak for den prøvende hjælp.
Avatar billede ladyhawke Novice
22. november 2006 - 13:39 #16
Velbekomme, håber du finder en løsning så du ikke skal starte helt forfra :o)