Avatar billede 2c Nybegynder
08. november 2006 - 09:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rolle og sikkerhed for folder

Hej
Kan jeg beskytte indholdet af en folder med asp.net?
Jeg har allerede en rollebaseret struktur.
Der skal både ligge aspx filer, samt aldmindelig html filer i folderen.
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. november 2006 - 09:29 #1
Der er et meget fint entrypoint til den slags her:
http://quickstarts.asp.net/QuickStartv20/aspnet/doc/security/default.aspx
Mvh
Avatar billede davidfossil Nybegynder
08. november 2006 - 10:46 #2
Note: For at kunne benytte sig af ASP.NET til håndtering af authentication/authorization er det nødvendigt at alle requests faktisk kommer igennem ASP.NET. Du vil således nemt kunne beskytte dine .aspx-filer, men .html-filerne vil stadig ligge åbne såfremt man kender deres adresse. Eneste workaround er, mig bekendt, at IIS på serveren sættes op til at sende alle requests til .html-filer igennem ASP.NET.
Avatar billede 2c Nybegynder
08. november 2006 - 11:10 #3
Er det muligt at beskytte folderen, hvis man bruger en anden rolle model, end den der er defineret i asp.net?
Avatar billede 2c Nybegynder
08. november 2006 - 11:10 #4
Altså, hvis jeg selv har lavet en database med brugere og roller?
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. november 2006 - 19:22 #5
Du kan skrive en provider selv, hvis du ikke vil benytte asp.net´s skema.
Mht. det med html sider mv. så er de også beskyttet hvis du benytter asp.net 2.0 og win2003 server (altså uden workarounds).
Mvh
Avatar billede 2c Nybegynder
09. november 2009 - 23:04 #6
Hov. Gammelt spg. Tak for jeres hjælp. Lig et svar hvis i vil have point.
Avatar billede 2c Nybegynder
04. april 2012 - 21:19 #7
Lukker