Avatar billede Slettet bruger
07. november 2006 - 17:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Domæne forhandler/ domæne webshop

Hejsa.

Jeg har lavet en hjemmeside, der fungerer som en lille webshop til salg af domænenavne.
Siden kan ses på http://discountdomains.dk

Siden er ikke lige lagt op, men har ligget på nettet et stykke tid nu.
Men jeg arbejder stadig på den og vil nu høre om der er nogle kreative hoveder, der vil komme med deres besyv til siden.

Der er brugt meget tid på at lave et design, der er skalerbart - dvs. vises pænt i de fleste skærmopløsninger, men der er
også brugt meget tid på at lave kode, der er relativt venligt i forhold til søgemaskinerne.

Jeg vil meget gerne have feed-back på:

- Sidens generelle design
- Eventuelt Opbygningen af sidens kode i forhold til søgemaskineoptimering.
- Brugervenlighed og navigation.
- Evt. andet.

Håber på nogle brugbare kommentarer :-)

Med venlig hilsen,
Thomas
Avatar billede jowii Nybegynder
07. november 2006 - 18:10 #1
Et logo, vil gøre siden en anelse mere indbydende.

Du bruger hele skærmen på at vise din hjemmeside, og opdeler den med mange div'er. Du skulle måske prøve at lave designet en smule mindre, eller fjerne nogle af div'sne. Eksempelvis den sorte bjælke under banneret.

Ved ikke om du er helt færdig med din søgefunktion, men den virker ikke helt optimalt. Den virker ikke ved at trykke 'enter'. Tror mange bliver forvirret. Jeg troede i starten, at den ikke virkede. Man skal trykke Tjek for at den virker.

Du har også meget tekst på hver side. Spred teksten lidt. Det er ikke en så vigtig del, men læs videre, så finder du totalløsningen :-)

Hvorfor blomsten nede i venstre hjørne?

Min mening:
Du skal rykke dine elementer lidt. Det hele står lidt sjovt. Fx den nederste menu. Måske fjerne den sorte bjælke, lave et to spaltet layout, hvor du rykker nyheder, nedenunder venstre-menuen, og centrerer bund-menuen så den står i hele bunden af siden. Det er mest for brugervenlighedens skyld. Der står ret meget på siden, og de ting der står står ret mange forskellige steder.

Sammel dit layout en smule mere.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2006 - 15:35 #2
Hejsa.

Tak for input!

Med hensyn til at udnytte hele skærmen, var det netop et krav fra min egen side da jeg startede op med at designe siden. Jeg har lavet flere sider gennem tiden, men de har altid haft en fast bredde og nu synes jeg ligesom at det var på tide at få lavet en side, der fylder lidt mere i landskabet :-)

Med hensyn til søgefunktion/ domænetester, så kan jeg godt se du har ret der. Hvordan laver man den så den reagerer på enter-tasten?
Troede faktisk at det var standard for formknapper at de reagererde på enter.

Jeg ved ikke om jeg har meget tekst. Jeg har rent faktisk planer om at få mere tekst på siderne da det jo netop er tekst, der får en side rangeret højt i søgemaskinerne.
Men jeg tager den til mig alligevel. Måske kan det laves bedre.

Blomsten? Jaaaa. Det var et billede jeg testede med da jeg skulle placere et element og den er blevet hængende lige siden. Hvordan afbilleder man et domænenavn? :-)

Jeg er glad for din kritik, men har altså ikke planer om at samle mit layout. Det var for mig vigtigt at siden skiller sig lidt ud i forhold til de mange centrede layouts og jeg har bakset en del med det nuværende :-)

Hvis der ikke er andre, der har kommentarer, kan du jo lige så godt smide et svar og få point Jowii.
Avatar billede jowii Nybegynder
08. november 2006 - 21:06 #3
Hehe pointsne til den tid. Skal lige gøre snakken færdig :-)

Okay, hvis det er dit valg, kan jeg jo ikke sige så meget.
Men ville nu slette blomsten, og pladsen, hvor blomsten står, så dit layout er lige hele vejen over. Det vil jeg også kunne accepterer. Er sikker på det er mindre uoverskueligt.

Mht. Domæne-tester, så ved jeg ikke hvad årsagen er. Har ikke tid til at kigge på det lige nu :-) Spørg eventuelt i html-gruppen. Ved ikke om det kan være alle dine id'er og hvad du alt har. Hvorfor nøjedes du ikke med <input type="text" name="teksten"><input type="submit" value="Send">

Og til teksten: ved ikke om det har været en gammel version, eller om jeg bare har sovet. Synes ikke der er meget tekst på siden.

Til billedet: slet blomsten som tidligere nævnt, og lad vær at sætte andet ind.

Og med den sorte bjælke - tror stadig det vil være flottere a fjerne den, eller skifte farve. Den skiller sig rigtig meget ud fra resten af layoutet.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2006 - 15:43 #4
Hejsa.

Blomsten er kun midlertidig.
Men der kommer et andet billede der hvor blomsten er nu :-) Har brugt lang tid på at få det lavet så billedet skalerer med skærmens størrelse.

Jeg har nu fjernet den sorte bjælke. Prøv at tage et kig.
Avatar billede jowii Nybegynder
10. november 2006 - 20:58 #5
Det er ligemeget om den er midlertidig eller ej, der skal slet ikke være noget billede. Jeg synes layoutet skal flyde langs hinanden. Så de forskellig diver har samme længde/bredde. Det virker dumt, at placerer et billede midt i det hele.

Har lige lavet et lille eksempel, jeg synes er bedre. Du kan forholde dig til det, hvis du vil. Hvis du vil bruge det, vil jeg lave dine billeder om så det passer. Lad vær at kopier koden fra mit eksempel. Det er lavet hurtigt, så det er ikke 100% korrekt kode. Har lavet testsiden - den ses udfra IE 6.

Synes "mit" layout, får dit indhold til at skille sig mere ud, det virker mere sammenhængende. Ved ikke om det andet billede er et logo, for ellers synes jeg du skal få lavet dig et :-)

Test: http://www.infoscape.dk/hjaelp/2.html
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2006 - 19:58 #6
Smider du lige et svar?
Avatar billede jowii Nybegynder
17. februar 2007 - 20:44 #7
Kan slet ikke huske snakkes her, men her kommer svaret :S
Og testsiden har jeg mærkeligt nok fået lukket - nåede du at se den? :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2007 - 00:08 #8
Ja jeg har set den :-)
Avatar billede jowii Nybegynder
18. februar 2007 - 10:28 #9
Godt =)
Tak for points.