Avatar billede flemming-s Nybegynder
07. november 2006 - 10:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Misvisende oversigt over priser ved TDC ?

Jeg har en ADSL forbindelse på 2048/512 ved TDC på en bærelinje.

Under Priser og Vilkår ved TDC fremgår det at prisen er 394/mdr**:
http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_int_bb_priser

**Dertil tolker jeg at jeg skal betale en bærelinje på 40.-/mdr

TDC er af den opfattelse at jeg skal betale 434.- + bærelinje/mdr.

Er det mig der overser noget eller er deres site misvisende ?
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2006 - 10:36 #1
Prisen på 2948/521 til 394,- er med *

*Prisen er fratrukket TDC Samlerabat på 40 kr./md., som forudsætter at du har fastnet hos TDC (TDC Fastnet, ISDN eller teletid)

En Bærelinje er ikke TDC Fastnet
Avatar billede flemming-s Nybegynder
07. november 2006 - 10:46 #2
Jeg er klar over det med bærelinje og at sitet primært oplyser ud fra at man har fatnet abb.

Hvad er kunklutionen? Hvad skal jeg betale for en 2048/512 og hvor kan jeg se det ?

udrag af korspondance fra TDC:
Fra TDC
Overordnet har man bestemt, at de priser der står på tdc.dk skal være månedspris fratrukket samlerabat - så du kan gå ud fra priserne men skal selv huske at medregne 40 kr.
Jeg tilføjer et link, der fortæller om basislinien/bærelinien.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/telefoni/faq.php?id=5323
Avatar billede vejmand Juniormester
07. november 2006 - 10:53 #3
Hmmm, 394,- + 40,- + 40,- = 474,-

Du har selv lagt div. link til hvor du kan se det.
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2006 - 10:58 #4
Jeg er enig med at man kan diskutere om det er skrevet hensigtsmæssigt, men det fremgår alligevel rimelig tydeligt, hvis man læser alle * og betingelser
Avatar billede jens_peter Nybegynder
07. november 2006 - 14:20 #5
Hvorfor prøver du ikke at se på cybercity.dk, det er ikke nemt at finde det dyrere end hos TDC.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
07. november 2006 - 15:21 #6
Ja så må jeg jo bøje mig i støvet når også I synes det fremgår af sitet :o)

Jeg har forgæves forsøgt at få Cybercity siden vi flyttede på landet. Fra Cybercity får jeg at vide at der ikke er rå kobber og fra TDC får jeg at vide at "Hovedcentralen" er for  langt væk. TDC har selv opsat en lille mellemcentral som de kun er forpligtiget til at bruge ved dem selv.

Det har været en lang og frustrerende proces da CC i første omgang ikke ville prøve at oprettet linjen medens jeg paralelt havde TDC.

Jeg var uden Internet i en hel måned helt urimeligt at undersøgelserne før man får en online dato ikke er "vandtætte"
Hurra for den fri konkurance altså hvis bare den var der ! :o)
Vi have i øvrigt udsigt til skatefri ADSL via CC, så det er rigtigt dyrt at vi ikke kan flytte til CC
Avatar billede vejmand Juniormester
07. november 2006 - 15:30 #7
Medarbejderbredbånd fås også hos TDC: http://tdc.dk/publish.php?id=7702
Avatar billede flemming-s Nybegynder
07. november 2006 - 15:35 #8
Ja men Sygehuset i Silkeborg har kun en aftale med CC angående skatefri ADSL.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
07. november 2006 - 17:50 #9
Den aftale ville jeg gå til tillidsmanden med, det kan da ikke have sin rigtighed, arbejdsgiver (sygehuset) er da hverken bedre eller dårligere stillet uanset hvilket selskab, der er tale om. Og når CC ikke dækker i området er det da så meget værre.
Hvis aftalen er om, at medarbejderne skal have ret til aftale om medarbejderbredbånd med CC, så var der heller ikke langt til at hævde, at så må sygehuset stille medarbejderen som om han eller hun kunne få leveret bredbånd af CC og betale differencen. Prøv at lufte ovenstående de relevante steder.
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2006 - 18:48 #10
qweros -> Der kan være noget rent administrativt som gør det at man har valgt CC i stedet for TDC, husk på at en virksomhed som tilbyder Medarbejder bredbånd kan komme til at have ekstra Administration hvis det ikke ligger ved samme udbyder.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
07. november 2006 - 19:33 #11
De siger at der er meget administation forbundet med skattefri ADSL. Jeg fornemmer dog at der er en ændring (håber jeg) på vej nu hvor amterne nedlægges og det hele overgår til regionerne. Det er min kærste der arbejder der så der er grænser for hvor meget jeg kan "banke på".
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2006 - 20:11 #12
:) Der er ikke sikkert der ændres så meget ved det, men man ved jo aldrig.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
08. november 2006 - 00:31 #13
ok, men problemet med prisen hos TDC fik vi da has på, så nu ville det gøre godt med lidt point:-) Held og lykke med det.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. januar 2007 - 06:42 #14
Kan spørgsmålet lukkes?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
22. januar 2007 - 07:52 #15
Takker for indslagende !