Avatar billede ladekarl Nybegynder
07. november 2006 - 09:09 Der er 5 kommentarer

Hjælp min fætter

Min fætter har købt et trådløst netværk (linksys). Jeg har selv trådløst netværk (linksys), som jeg selv har sat op uden problemer. Hans volder dog en del besvær. Når det hele er sat op ser det sådan ud: En stationær pc er forbundet via kabel og en bærebar er forbundet trådløst.
Jeg har haft det hele til at virke en gang, men sikringen gik en dag og nu virker det ikke.

Jeg kan dog få den stationære pc og den bærebare til at virke samtidig, men kun i max 2 min. så skal jeg genstarte modemmet og så virker det igen i 2 min.

Er det routeren der er i stykker?

PS. Internettet går ind i et Cybercity modem og derfra videre til den trådløse router.

Håber I kan hjælpe os.
Avatar billede ierikk Nybegynder
07. november 2006 - 09:22 #1
det var vist"nva" der lagde denne gode vejledning ind
http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp
Avatar billede bergses Nybegynder
07. november 2006 - 09:42 #2
Restart routeren!
Avatar billede nordberg Nybegynder
07. november 2006 - 15:53 #3
bergses: Mener du ikke han skal RESETE routeren?

ladekarl: Prøv dét, og konfigurér så netværket igen. Prøv evt. at starte med kun at have én af maskinerne tilsluttet routeren. Hvis de stadig mister forbindelsen, kunne det godt se ud som hardware-problemer.
Du skriver at der var gået en sikring - det kunne jo tyde på uvejr, og at en komponent i enten Cybercity-modemet eller linksys router er "gået sig en tur"!
Avatar billede ladekarl Nybegynder
07. november 2006 - 16:26 #4
Hej med Jer. Jeg kigger på det, når jeg besøger ham sidst på ugen. Indtil videre tak for Jeres svar - jeg prøver det af.
Avatar billede ladekarl Nybegynder
07. november 2006 - 16:27 #5
Skal i øvrigt lige sige, at den stationære altid virker!